۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۶۳۹
کارشناس رسانه ملی مطرح کرد؛

رابطه حمایت از کالای داخلی با قاعده «نفی سبیل»

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به حس وطن دوستی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی انسان در روایات اسلامی بر لزوم حمایت از تولید داخلی برای تقویت جامعه اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به نام گذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال حمایت از کالای ایرانی، به تبیین رابطه حمایت از کالای داخلی با قاعده اسلامی نفی سبیل پرداخت اظهار داشت: این مسأله هم در آموزه های دینی و اخلاقی و هم در احکام کلی اسلام مورد تأکید قرار است از جمله این که دشمنان نباید بر ما سلطه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: به همین جهت است که فروش سلاح به کفار حرام شمرده شده و به طور کلی ما در دین از هرچیزی که موجب استیلای مادی و معنوی مستکبران بر مسلمانان شود، منع شده ایم که امروز یکی از جنبه هایی که استکبار می خواهد بر ما تسلط پیدا کند همین جنبه های اقتصادی است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد لزوم حمایت از اقتصاد داخلی مسلمانان عنوان کرد: ایشان می فرماید: «یکی از کرامت های مرد این است که وطن و محل زندگی و ولادت خود توجه کند» در حقیقت ایشان بر این نکته تأکید می کنند که یک انسان باید به وطن خود عِرق داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد عنوان کرد: این روایت توضیحات دیگری هم دارد که دقایق این بحث را روشن تر می کند؛ البته متون دینی و روایی دیگری نیز وجود دارد که تأیید می کند جامعه اسلامی باید روز به روز تقویت شود که امروز بیشترین جنبه تقویب جامعه همین بحث های اقتصادی است.

وی اضافه کرد: همه این مسائل در کنار این نکته است که حمایت از کالای ایرانی موجب برکات زیادی برای خود ما می شود از اجمله این که برای فرزندان و برادران خودمان با این کار اشتغال زایی خواهیم کرد و حمایت از تولید داخلی موجب خودکفایی و ایستادگی ما نیز می شود.

کارشناس رسانه ملی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به لزوم تبلیغ حمایت از کالای ایرانی از سوی مبلغان و روحانیان یادآور شد: روحانیان بهتر است بیشتر روی آسیب های عدم حمایت از تولید داخلی تمرکز کرده و مشکلاتی که توجه به کالاهای خارجی برای ما پیش می آورد را یادآور شوند.

وی تصریح کرد: نخستین گام شناخت است بنابراین روحانیان باید حس دینی و حس وطن دوستی مردم را تهییج کنند، چراکه اگر فهم و درک مردم نسبت به این مسأله افزایش پیدا کند حتما از توجه بیشتری به کالای تولید داخل خواهند داشت./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات