۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۵۹۶
آیت الله یزدی:

مسؤولان حوزوی در عمل الگو باشند

رییس جامعه مدرسین گفت: باید با رفتار و کردار خود، موضوعات و مسائل مختلف ازجمله درس و بحث، نظم و انضباط و مسائل شرعی و دینی را به طلاب آموزش بدهیم.
آیت الله یزدی

به گزارش خبرگزاری رسا،  مدیران مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه استان قم با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین دیدار و گفت وگو کردند.

آیت الله یزدی در این دیدار، مدیران مدارس حوزوی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: شما مدیران مدارس مسئولیت بسیار مهمی دارید و در خیرات و ثواب طلابی که تحت نظر شما تحصیل می‌کنند و زیر نظر شما تربیت می شوند، تا پایان عمر‌ سهیم هستید و این بزرگترین نعمتی است که خداوند نصیب شما کرده است.

وی با اشاره به فرمایش و سفارش پیامبر گرامی اسلام (ص) خطاب به حضرت علی (ع) درخصوص ارزش والای هدایت دیگران گفت: حضرت خطاب به امام علی(ع) فرمودند: «يا علي لأن يهدي الله بك رجلاً واحداً خير لك مما طلعت عليه الشمس وخير لك من حمر النعم، وخير لك من الدنيا وما فيها» بنابراین اگر خداوند به وسیله شما یک نفر را هدایت کند، این نعمتی بزرگ است پس قدر این نعمت و قدر مقام و مسئولیت خود را بدانید و با مشکلات فراوان این راه بسازید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بهترین و موثرترین شیوه آموزش را، آموزش توأمان مستقیم و غیرمستقیم دانست و تاکید کرد: آموزش باید همزمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت بگیرد و اگر تنها به آموزش مستقیم اکتفا کنیم، چه بسا به نتایج موردنظر خود نرسیم

وی در بیان اهمیت دعوت غیرمستقیم اظهار داشت: آموزش غیرمستقیم یعنی اینکه با رفتار و کردار خود، موضوعات و مسائل مختلف ازجمله درس و بحث و نظم و انضباط و مسائل شرعی و دینی را به طلاب آموزش بدهیم.

آیت الله یزدی با بیان اهمیت نظم در زندگی شخصی و اجتماعی طلاب اظهار داشت: زندگی شخصی و اجتماعی طلاب و روحانیون باید منظم و مرتب باشد. همانگونه که امام خمینی (ره) در زندگی شریف خود بسیار منظم و مرتب بودند و کردار و رفتار و عمل ایشان می تواند یک الگوی آموزشی خوب برای همگان مخصوصاً طلاب باشد.

پس از اظهارات آیت الله یزدی، جمعی از مدیران مدارس علمیه به بیان نقطه نظرات خود درخصوص مسائل مختلف پرداختند که مهمترین آنها عبارتند از تاثیر مشکلات و آسیب‌های شهری بر مدارس حوزوی،  لزوم برنامه ریزی بهتر برای طلاب با تحصیلات دانشگاهی، خطر تشکل‌های نوظهوری که در راستای اهداف انقلاب نیستند و شناسایی حوزه‌های انقلابی و لزوم حمایت بیشتر از جبهه انقلاب است./
۱۳۲۳/

ارسال نظرات