۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۵۸۲
آیت الله سبحانی:

روحانیت نباید به حلال های شرعی اکتفا کند

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که طلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت نباید تنها به حلال شرعی اکتفا کنند، گفت: حلال ها و حرام های اخلاقی باید در نظر گرفته شود.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت می فرماید که مسلمین باید به اصول و مکارم اخلاق توجه داشته باشند و رعایت کنند.

وی افزود: یک فروع اخلاق داریم که تعارفات بشری است، ریشه هایی نیز اصول و قواعد به شمار می رود و در واقع همه اخلاق به اصول باز می گردد، شریعت ما افزون بر عقاید و تکالیف شرعیه، تکالیف اخلاقیه نیز دارد که باید رعایت شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اخلاق جزئی از شریعت اسلام است، اظهار داشت: عدالت، کرم و صبر از اصول خلاق است که منشأ فروعی هستند، پیامبر فرمودند که من برای مکارم اخلاق مبعوث شده ام.

وی با اشاره به وظایف سنگین طلاب و روحانیت ادامه داد: وقتی طلاب معمم می شوند برخی حلال ها، حرام می شود چرا که جایگاه لباس روحانیت بسیار بالا است و این شأن باید حفظ شود از این رو نمی توان کارهایی انجام داد که در دید جامعه زننده است ولو این که حلال باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که طلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت نباید تنها به حلال شرعی اکتفا کنند، ابراز داشت: حلال ها و حرام های اخلاقی باید در نظر گرفته شود./1323/

ارسال نظرات