۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۱۵۷۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کلام ائمه اطهار برای نجات بشر از گمراهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شنیدن سخنان حق یکی از حقایق الهیه است، گفت: کلام ائمه اطهار(ع) همه در راستای نجات بشر از ضلالت و گمراهی است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد، گفت: براساس سوره آل عمران حقایق الهیه دارای دو معنای ظاهری و باطنی است.

وی افزود: رسول خدا فرمودند معنای باطنی دارای یک مرحله نیست گاهی یک معنای باطنی تا هفتاد مرحله معنا است؛ قرآن معجزه کلام خدا و سخنان پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) است.

حجت الاسلام والمسملین انصاریان با استناد به کلام پیامبر(ص) که فرمودند: نسیم بهار را غنیمت بدانید، کاری که نسیم بهاری با درختان انجام می‌دهد با بدن شما نیز همان کار را انجام می دهد، ابراز کرد: نسیم بهار به طبیعت نشاط می‌دهد. حضرت می‌فرمایند: انسان باید خود را از هوای پاییز محافظت کند؛ باد پاییز برگ درختان را پژمرده و می‌میراند و انسان را نیز بیمار می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که بینایی باطن دارند می‌فهمند که سخن پیامبراکرم(ص) دارای یک معنای باطنی است و آن این است که انسان باید خود را برای دریافت نسیم کلام ائمه اطهار(ص) آماده کند تا زندگی او متحول شود.

این دانشمند فرزانه با تاکید بر اینکه انسان نباید سرمایه‌های عقلی و فطری خود را در دنیا تباه کند، ابراز کرد: کسانی که خدا و اولیای الهی را منکر شدند خداوند آنان را رها کرد بر همین اساس آنان مخلوق بودن خود را فراموش کردند امروز ترامپ یکی از آنان است و متاسفانه کشور ما نیز از چنین افرادی خالی نیست.

این مفسر قرآن کریم با استناد قرآن کریم، گفت: خدا در این سوره می‌فرماید: زمانی که نوح صحبت می‌کرد امتش گوش خود را می‌گرفتند تا سخن حق او را نشنوند برای همین گرفتار طوفان شدند؛ اولیای الهی با مردم بسیار مهربان هستند و در این محبت ذره‌ای به دنبال منفعت شخصی نیستند و هرگز از مردم درخواست پاداش نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اولیای الهی بهترین و زیباترین عبادتها را به جای می‌آورند، اظهار داشت: اولیای الهی همانند شمع می‌سوزند تا دیگران را نجات دهند خود را به سختی می‌افکندند تا آسایش را برای مردم فراهم آوردند تا مبادا آنان از ساکنان جهنم شوند؛ بنابراین فرار از این افراد به دور عقل و جوانمردی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بهشت نتیجه رنج‌هایی است که انسان برای رضای خدا تحمل می‌کند، عنوان کرد: اولیای الهی در طول عمر مبارکشان سختی‌ها و مشکلات فراوانی به جان خریدند تا مردم هدایت شوند بنابراین نباید گوشمان را از شنیدن سخنان آنان محروم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: شنیدن سخنان حق یکی از حقایق الهیه است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات