۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۵۴۱

سه خبر از نشر شهید کاظمی

انتشار کتاب های "مجموعه رمان خانه عنکبوت(نفوذ در موساد)"، "آیین اعتدال" و "زینت باشیم" از آثار منتشر شده در نشر شهید کاظمی هستند.
چهار

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار کتاب های "مجموعه رمان خانه عنکبوت(نفوذ در موساد)"، نوشته صالح مرسی با بازنویسی عبدالمهدی آگاه منش، "آیین اعتدال" نوشته شیخ حیدر حب الله و "زینت باشیم" از آثار منتشر شده در نشر شهید کاظمی هستند.

مجموعه رمان خانه عنکبوت(داستان هایی واقعی از رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی)

نفوذ در موساد

صالح المرسی نویسنده مصری است که در ۱۷ فوریه ۱۹۲۹ در «كفرالزيات» از استان «الغربية» مصر به دنیا آمد.

او ۶۷ سال زندگی کرد و سرانجام در ۲۴ آگوست ۱۹۹۶ در ساحل شمالی رود نیل، چشم از جهان فروبست.

قلم توانای وی در نگارش رمان‌هایی با موضوعاتی مربوط به سیستم های اطلاعاتی مصر و با داستان‌های واقعی، نشانه رابطه بسیار خوب او با افسران بلند‌پایه_اطلاعات_مصر است و به خوبی روشن می‌کند که موضوعات و حوادث رمان‌های خود را از آنان به طور مستقیم دریافت می‌کرد؛ گویی که او برای این کار انتخاب شده بود.

مرسی در طول عمر خود رمان‌های فراوانی درباره موضوعات مرتبط با سیستم‌های اطلاعاتی مصر به نگارش درآورده است.

جوانان غیور ایران زمین باید بدانند که تاریخ مبارزه با رژیم صهیونیستی، هویتِ جهان اسلامی دارد و این پرچم تا نابودی کامل این رژیم اشغالگر، هرگز بر زمین نخواهد ماند.

برشی از کتاب:

مرد یهودی به درجه ای از مستی می رسید که زبانش باز می شد و در همین زمان، هوشیاری جوان به نهایت خود می‌رسید؛ زیرا این موجود دائم‌الخمر، سرّی‌ترین مسائل امنیتی اسرائیل را برملا می‌کرد. رأفت در یکی از نامه‌های سرّی خود نوشت:

«... بعد از چند جام که بالا کشید، نمی‌توانستم تشخیص بدهم که این مرد تنومند، زنده است یا مرده. تنها نشانه زنده بودن او، نفس کشیدن‌اش بود...

نمی‌توانستم بدانم که او خواب است یا بیدار، از روی اراده سخن می‌گوید یا این‌که کلمات، بی‌اراده از دهان او خارج می شوند...

کافی‌ست یک سؤال از او بپرسم تا او به طور کامل صحبت کند؛ گویی ضبط صوتی است که دکمه آن

را فشار داده باشی...»

آیین اعتدال

کتاب "آیین اعتدال؛ پیامی برای آشتی مذاهب" ترجمۀ کتابی است از آقای شیخ حیدر حب الله با نام "رسالة سلام مذهبی" که در سال 2015 در بیروت منتشر شده است. این کتاب با ترجمۀ آقای محمدجواد حسین زاده در بهار سال 96 توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

 نویسنده به دلیل نگرانی از وضعیت اسفناک جهان اسلام در نتیجۀ اختلاف­های مذهبی به دنبال ارائه راه حلی برای برون رفت از وضعیت موجود است. راه حلی که با معیار قرار دادن عقلانیت و انصاف ارائه می ­شود و سعی در تعدیل و اصلاح خطاهای همۀ طرف­های درگیر در این جنگ خانمان سوز و منجلاب فروکاهنده دارد.

نویسنده در بخش اول کتاب بگونه ­ای خلاصه و گذرا به مهمترین گزاره­ های اعتقادی شیعه اشاره می­کند و با معرفی این گزاره ­ها می­خواهد به این واقعیت توجه دهد که در بسیاری از موارد عقاید شیعه تفاوت چندانی با عقاید اهل سنت ندارد.

 در بخش دیگر کتاب، نویسنده به گزاره های اختلافی میان شیعه و اهل سنت می پردازد و بدون وارد شدن به بحث های مفصل علمی و نفی و اثبات های همیشگی، به دنبال ارائه راه حلی برای برداشتن موانع روانی است که بحران­های بزرگی در مسیر ایجاد روابط خلق کرده است.

انتشارات شهید کاظمی چاپ اول کتاب آیین اعتدال را در 152 صفحه و قیمت 7500 تومان منتشر کرده است.

زینت باشیم

این کتاب گلچینی درباره برادری و همدلی در بین تشیع و اهل سنت است.

کتاب از پنج فصل با عناوین «سیره اهل بیت علیهما السلام»، «سیره علما»، « تبری»، «حب اهل بیت در اهل سنت» و «درباره وحدت» تشکیل شده است.

انتشارات شهید کاظمی چاپ اول کتاب زینت باشیم  را در 114 صفحه و قیمت8000 تومان تومان منتشر کرده است./۹۲۵/ پ ۲۰۴/ش

 

ارسال نظرات