۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۵۳۹
۳ مردادماه؛

چهارمین اجلاسیه مجمع بین المللی شاعران برگزار می‌شود

رییس جمعیت شاعران آزاد ایران گفت: چهارمین اجلاسیه مجمع بین المللی شاعران از سوم مرداد همزمان با میلاد امام رضا(ع) طی دو روز برگزار می‌شود.
عکس عکس عکس عکس عکس عکس

به گزارش خبرگزاری رسا، سید عباس مجابی رییس جمعیت شاعران آزاد ایران در جمع اصحاب رسانه درباره اجلاسیه بین المللی شاعران، گفت: سه سال است که این اجلاسیه در حال برگزاری است و امسال چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: هرکشوری برای خود شعرایی دارد و هر شاعری از 10 تا هزاران بیت شعر سروده است، هرجا سخن از فرهنگ می‌شود ادبیات مهمترین شاخصه آن است بنابراین احترام به ادبیات فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

رییس جمعیت شاعران آزاد ایران با بیان اینکه شعر راس ادبیات است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر سرودن شعر حتی اشعار عاشقانه توصیه دارند، بنابراین باید رسانه‌ها به حوزه ادبیات به خصوص شعر توجه بیشتری داشته باشند.

مجابی با بیان اینکه در زمینه شعر ادبیات این انجمن حرکت بزرگی را انجام داده است، اظهار کرد: در این انجمن گروهی از شاعران فعال جمع شدند و برای فرهنگ کشور تلاش می‌کنند که نخستین بار شاعران و همسرایان بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ شاعر در همکاری با هم ۴ هزار بیت سرودند.

وی ادامه داد: نباید ما برای گرفتن جام و مدال به کشور‌های غربی برویم، برهمین اساس ما زمینه‌ای را فراهم کردیم که در عرصه ادبیات  هم کشور‌های دیگر در ایران حضور پیدا کنند و اشعار خود را ارائه کنند.

رییس جمعیت شاعران آزاد ایران گفت: برگزاری مرتب شب شعر، راه‌اندازی سایت و رادیو اختصاصی آن، چاپ کتاب، برگزاری اجلاس سالانه و دادن کاپ و مدال به شعرای شاخص و راه‌اندازی نخستین گروه تلگرامی شعرا با اشعار برجسته از جمله اقدامات این انجمن است که بدون حمایت مسئولان دولتی انجام می‌شود، زیاد بودن گروه‌های شعر خوب، اما بهتر است جمعیت شاعران زیرمجموعه یک مجمع و با هم متحد شوند.

مجابی با بیان اینکه در دنیا ۳۰۰ شاعر ۳ هزار بیت شعر را در یک موضوع و قالب سرودند جای توجه دارد، ادامه داد: در سال ۹۶ هر شعری که روی سایت گذاشته شده برترین‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به شاعران آن‌ها هدایایی اهدا می‌شود، بر همین اساس ما هر ساله اجلاسی را همزمان با میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌کنیم که امسال سوم مرداد ۱۳۹۷ چهارمین اجلاس طی دو روز با حضور شاعران ایرانی از سراسر کشور و شاعران کشور‌های دیگر برگزار خواهد شد.

در ادامه محمد بیگ زاده تهیه کننده فیلم امام علی (ع) گفت: تاریخ ادبیات ما به نوعی مدیون حوزه عرفای ما است که سلسله خرقه آن‌ها به مرحوم بلخی یا حسن بصری می‌رسد که هر دو از شاگرد‌های حضرت امام رضا (ع) بودند.

وی افزود: تکنولوژی در همه دنیا پیشرفت کرده، اما هدایتگر جامعه نیست، بلکه دانشگاه‌های فلسفه هدایتگر تفکر آن‌ها هستند، پس از جنگ جهانی مردم بیشتر به سمت فرهنگ گرایش پیدا کردند، اما متاسفانه در برخی کشور‌ها ادبیات شکل سیاسی پیدا می‌کند که آن زمان به افول خواهد رسید بنابراین باید حوزه ادبیات از سیاست فاصله بگیرد.

بیگ زاده بیان کرد: کتاب هزار و یک شب و منطق الطیر از جمله کتاب‌هایی است که بر دنیا اثرات زیادی گذاشته است، که متاسفانه در کشور ما به آن کم توجهی می‌شود و ادبیات ما به سوی تهی بودن حرکت می‌کند در این انجمن تلاش می‌شود به محتوای غنی ادبیات توجه بیشتری شود./۸۱۳/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات