۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۵۳۲

توزیع ویژۀ "خداحافظ سالار" در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «خداحافظ سالار» به صورت داستانی است که در آن شهید همدانی خانوادۀ خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانۀ سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد.
سالار

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب خداحافظ سالار، شامل خاطرات همسر شهید حسین همدانی، به اهتمام دبیرخانۀ ششمین دورۀ جایزه کتاب و زندگی و روشنا در سی‌ویکمین دورۀ نمایشگاه کتاب تهران توزیع می‌شود.

کتاب «خداحافظ سالار» به صورت داستانی است که شروع ماجرای آن از سال ۱۳۹۰ است، که شهید همدانی خانوادۀ خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانۀ سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد.

بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحرانِ سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهۀ ۴۰ برمی‌گردد.

زندگی شهید همدانی پر از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی بوده که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تأسیس سه لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و مأموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در افریقا و نهایتاً دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد. همۀ این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصۀ حرم و مقابله با تفکیری‌ها در کتابی با عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.

ششمین دورۀ جایزه کتاب و زندگی با همکاری پویش روشنا با محوریت این کتاب در حال برگزاری است. دبیرخانۀ این دورۀ جایزه با همکاری نشر ۲۷ در نظر دارد تا چاپ‌های پانزدهم و شانزدهم از این اثر را در سی‌ویکمین دورۀ نمایشگاه کتاب تهران عرضه کند./۹۲۵/ د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات