۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۵۰۴
حجت‌الاسلام شیخ در گفت وگو با رسا:

دولت تسهیلات لازم را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی در جامعه، خواستار فراهم کردن کردن تسهیلات لازم برای تولیدکنندگان از سوی دولت شد.
حجت الاسلام مهدی شیخ حجت الاسلام مهدی شیخ

حجت‌الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر توجه مصرف کنندگان داخلی به کیفیت کالای مصرفی گفت: متأسفانه تولید کنندگان داخلی برند خاصی ندارند و در یک کالا اهداف بلند مدت را پیگیری نمی‌کنند؛ بیشتر به دنبال به دست آوردن سود هستند و در مواردی حتی اگر کالای با کیفیتی را تولید کرده باشند از نام و نشان خارجی برای آن استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: استفاده کالای ایرانی از نام و نشان خارجی باعث می‌شود که مصرف کننده متوجه نشود که تولید کنندگان داخلی هم می‌توانند چنین کیفیتی از کالا را تولید کنند؛ حمایت از کالای ایرانی باعث خواهد شد تا تولید کنندگان کالاهای با کیفیت ایرانی به خاطر ترس از فروش نرفتن کالایشان از نام‌های خارجی استفاده نکنند.

وی خواستار پرداختن بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی شد و ادامه داد: مردم باید عرق ملی داشته باشند و کالاهای تولید داخل را مصرف کنند؛ دولت باید یارانه‌های لازم را به تولید کنندگان بدهد تا شرکت‌های بزرگی در زمینه تولید ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام شیخ ادامه داد: تا زمانی که تولید کنندگان بزرگ نداشته باشیم نمی‌توانیم در کیفیت رقابت کنیم چون قدرت در بالا بردن کیفیت در حجم ایجاد می‌شود؛ و به این روش می‌توان قیمت را هم پایین آورد؛ در این راستا تولید کنندگان هم باید برندهای داخلی را برای خود تعریف و تبلیغ کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه تجارت خارجی باید تولید کنندگان به دنبال صادرات بوده و کالای آن‌ها قابل رقابت با کشورهای دیگر باشد؛ اگر این افق دیده شود توقعاتی که مصرف کننده داخلی دارد نیز برآورده خواهد شد.

وی تغییر روند در صنایع سنگین را پیچیده‌تر از کار در صنایع سبک ارزیابی کرد و گفت: در صنعت خودرو حمایت مردم نباید حاشیه امنی ایجاد کند؛ به عبارت دیگر تولید کنندگان نباید با این باور فعالیت کنند که با هر کیفیتی خودرو را تولید کنیم مردم مجبور به خرید آن هستند؛ در این شیوه از تفکر، مردم قربانی خواهند شد.

حجت‌الاسلام شیخ با بیان این که متأسفانه استاندارد در کشور داشتن کمترین میزان کیفیت است، گفت: استاندارد در کشورهای اروپایی هر از گاهی به روز می‌شود؛ هر چند تولید کنندگانی که قصد دارند در کیفیت رقابت کنند به استاندارد توجهی ندارند اما برای تولید کنندگانی که به کیفیت اهمیت نمی‌دهند باید استانداردهای تولید افزایش یابد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات