۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۵۰۳
تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

تثبیت جایگاه داخلی و منطقه ای بشار اسد پس از حمله موشکی

هانی زاده با اشاره به اینکه حمله سه جانبه انگلیس، آمریکا و فرانسه علیه دولت سوریه بی نتیجه بود، گفت: این حمله به تثبیت جایگاه داخلی و منطقه ای بشار اسد منجر شد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حمله سه جانبه انگلیس، آمریکا و فرانسه علیه دولت سوریه ابراز داشت: این حمله دستاورد نظامی برای کشورهای فوق، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نداشت و بالعکس به تثبیت جایگاه داخلی و منطقه ای بشار اسد منجر شد.

تحلیلگر مسائل بین الملل در رابطه با زمان اجرای حمله سه جانبه علیه سوریه اظهار داشت: این حمله زمانی صورت گرفت که دولت سوریه و محور مقاومت منطقه استراتژیک غوطه شرقی را از وجود گروهک های تروریستی جیش الاسلام، فیلق الرحمان، جبهه النصره و لواء التوحید وابسته به آل سعود و رژیم اشغالگر قدس پاکسازی کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز پاکسازی غوطه شرقی را به معنای شکست سیاست های مشترک آمریکا، عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی برشمرد و گفت: پس از این شکست سناریوی جدیدی از سوی 3 کشور مذکور تهیه و براساس آن عربستان سعودی 4 میلیارد دلار به آمریکا داد تا حمله موشکی علیه سوریه سازماندهی شود.

هانی زاده ادامه داد: موضوع استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم دوما یک سناریوی کاملا هالیوودی است؛ حال آنکه حمله سه جانبه به سوریه پس از شکست کامل تروریست ها در غوطه شرقی انجام شد.

وی با بیان اینکه عربستان عاجزانه از آمریکا حمله موشکی به سوریه را خواستار شد، گفت: پاسخ روسیه به حمله سه جانبه قرار دادن سلاح های بیشتر در اختیار دولت سوریه است ضمن اینکه محور مقاومت مصمم تر از گذشته در زمینه کمک به دولت سوریه برای پاکسازی سوریه از گروهک های تروریستی اقدام خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: روسیه، ایران و محور مقاومت به این نتیجه رسیدند که نباید اقدام شتاب زده ای در قبال حمله موشکی آمریکا به سوریه انجام بدهند.

هانی زاده گفت: از 110 موشک پرتابی آمریکا به سوریه، 71 موشک در هوا منفجر شد که نشان دهنده تواناتر شدن قدرت دفاع هوایی سوریه است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات