۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۵۰۰
آیت الله حیدری:

زکات آسیب های اجتماعی را از جامعه دور می کند

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه اولویت تقسیم اموال حاصل از زکات نخست با نیازمندان آن منطقه است، گفت: زکات آسیب های اجتماعی را از جامعه دور می کند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، پیش از ظهر امروز در همایش زکات بخش زیدون بهبهان خاطرنشان کرد: زکات، اموال را بین اقشار مختلف تقسیم و سبب حفظ اموال زکات دهنده می شود و معنای اجتماعی اش اینگونه است که اموال در جامعه حکم خون در رگ ها و مویرگها را دارد و خون باید به همه اجزاء کوچک و بزرگ برسد تا از خطر محفوظ بمانند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جمع شدن اموال در میان افراد یک طبقه خاص سبب غرور و طغیان آن طبقه و شورش و اعتراض طبقه ضعیف علیه ثروتمندان خواهد شد، اظهار داشت: جامعه گرفتار در اختلاف طبقاتی همواره ناآرام و اموال طبقه متمول در معرض خطر خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: اسلام، واجبات و مستحبات را برای برقراری تعادل میان طبقات جامعه ایجاد کرد تا با تقسیم اموال در میان مردم، اموال شوند.

آیت الله حیدری گفت: رسول خدا(ص) در حدیثی درباره عدم پرداخت زکات می گویند آن کسی که را زکات نپردازد، مسلمان نیست و زکات در روز قیامت همچون طناب بر گردن اینگونه افراد خواهد بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان در پرداخت زکات با احتیاط و توجه عمل کنند، اظهار داشت: نظام مندی تقسیم زکات سبب می شود تا زکات بین همه نیازمندان عادلانه تقسیم شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ستاد زکات در کشور به برکت انقلاب اسلامی و با هدف جمع آوری زکات و تقسیم عادلانه میان نیازمندان تأسیس شد، خاطرنشان کرد: اولویت تقسیم اموال حاصل از زکات نخست با نیازمندان آن منطقه است، و در ادامه می توان از اموال مذکور برای ساخت امکانات مورد نیاز در آن منطقه استفاده کرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه زکات آسیب های اجتماعی را از جامعه دور می کند، گفت: نماز نماد ارتباط انسان با خدا و زکات نماد ارتباط با انسان است./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات