۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۴۶۱
دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با رسا:

حمله آمریکا به سوریه با هدف ایجاد تنفس برای تروریست ها بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تقبیح تجاوز اخیر به کشور سوریه گفت: حمله کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بر خلاف مقررات بین المللی بود.
کمال دهقانی

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب‌ رییس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا ،درباره حمله اخیر به کشور سوریه، اظهار داشت: تجاوز کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بر خلاف مقررات بین المللی صورت گرفته است.

وی افزود: باید موضوع مطرح شده درباره حملات شیمیایی در کشور سوریه ابتدا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان بالاترین مرجع صلح و امنیت در جهان مورد بررسی قرار می‌گرفت، اما شاهد بودیم که بدون هیچ مجوزی شبانه به کشور سوریه حمله شد.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ورود کمیته حقیقت‌یاب در کشور سوریه ابراز داشت: شاهد بودیم که برخی از کشورهای غربی بدون اخذ هیچ‌گونه مجوزی به کشور سوریه حمله کردند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: حمله به کشور سوریه بدون شک یک اقدام یکجانبه و جنایتکارانه بود. با بیان اینکه حمله نظامی به سوریه اقدامی جنایتکارانه و یکجانبه‌گرایانه بود. نکته حائز اهمیت در حمله به سوریه این است که این تجاوز زمانی صورت گرفته که ارتش سوریه در حال پاکسازی تروریست‌ها بود.

وی در پایان گفت: حمله به سوریه به این دلیل صورت گرفته است که برای تروریست‌های داخل این کشور یک تنفس ایجاد شود؛ موضوع حملات شیمیایی نیز زمانی مطرح شد که دولت سوریه در غوطه شرقی و دوما پیروزی‌های بیشماری را کسب کرده بود./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات