۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۴۵۷

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیان کاروان های حج و عتبات در تبریز

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: دوره‌های مختلف آموزشی برای روحانیان کاروان‌های حج و عتبات از سوی دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان اجرایی می‌شود.

روحانیان

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مرکز آموزش حج و زیارت استان نسبت به آموزش عوامل این مناسک مهم اقدامات لازم را انجام داده است، اظهار داشت: با عنایت به دستورالعمل های سازمان، کلاسهای آموزشی عوامل اجرایی حج از چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که گذراندن دوره های آموزشی برای مشمولین ضروری و الزامی است، خاطرنشان کرد: گذراندن دروس اخلاق حرفه ای، امور امنیتی ویژه عربستان، عربی، شرح وظایف و آشنایی با امداد و نجات برای کلیه عوامل اجرایی حج (اعم از مدیران و معاونین و عوامل کاروانهای حج – مدیران و معاونین و عوامل مجموعه ها – مدیران و معاونین آشپزخانه ها) لازم است.

روحی ملکی با بیان این‌که گذراندن دروس مردودی در آزمون‌های مدیران و معاونان کاروان و عوامل و انبارداران نیز مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: مهلت نام‌نویسی در این کلاس‌ها تا 28 فروردین تعیین شده و محل برگزاری در مرکز آموزشی حج و زیارت استان خواهد بود.

وی با بیان این‌که شماره تلفن 34768586 آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان است، تصریح کرد: اعزام عوامل حج و عتبات بدون گذراندن دوره های مربوطه و یا عدم قبولی در آنها مقدور نیست، بنابر این از تمامی فعالان حج و زیارت درخواست می‌شود برای حضور در این دوره اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که دوره‌های مختلف آموزشی برای روحانیان کاروان‌های حج و عتبات از سوی دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان اجرایی می‌شود، افزود: در طول سال دوره‌های مختلفی از سوی بعثه اجرا می‌شود که خوشبختانه در طول سال‌های اخیر با استقبال طلاب جوان نیز مواجه بوده‌ایم.

ملکی در پایان با بیان این‌که استقبال مردم استان برای حضور در سفرهای زیارتی عتبات عالیات نسبت به سال‌های قبل از آن افزایش داشته است، گفت: بالاتر رفتن نرخ ارز همواره با مشکلاتی همراه است که یکی از آنها کاهش توان حضور خانواده های کم درآمد و متوسط جامعه در سفرهای عتبات می باشد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات