۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۴۲۷
به همت پژوهشگاه فقه نظام؛

نشست علمی بررسی فقهی الزام حکومتی حجاب برگزار شد

نشست علمی بررسی فقهی الزام حکومتی حجاب با موضوع بررسی ادله جواز به همت پژوهشگاه فقه نظام برگزار شد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه از سلسله نشست های بررسی فقهی الزام حکومتی در مسأله حجاب با موضوع بررسی ادله جواز به همت پژوهشگاه فقه نظام و با همکاری گروه فرهنگی امین عصر دوشنبه در سالن جلسات پژوهشگاه فقه نظام برگزار شد.

براساس این گزارش، این نشست علمی با ارائه حجت الاسلام علی صالحی منش پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام و نقادی حجج اسلام حسین بستان عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مهدی بیاتی مسؤول مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا برگزار شد و حجت الاسلام محمدحسن براری فندری نیز دبیرعلمی این نشست را برعهده داشت.

در آغاز این نشست حجت الاسلام صالحی منش به بیان ادله اثبات جواز الزام حکومتی پرداخت که سیره عقلا، ادله امر به معروف و نهی از منکر و ادله تعزیر از جمله دلایل مطرح شده از سوی وی است و در پایان نیز اشکلات مطرح شده به دلیل امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرد و پاسخ داد.

پس از سخنان ارائه دهنده، ناقدین به نقد مطالب وی پرداختند که از مهم ترین اشکالات مطرح شده می توان به بررسی مصادیق قضیه، عدم نیاز به بیان کردن برخی دلایل در مقاله همچنین اخص از مدعی بدون دلیل اشاره کرد.

گفتنی است، گزارش کامل دومین نشست بررسی فقهی الزام حکومت حجاب بزودی از سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات