۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۴۱۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

انسان نباید به اعمال خوب خود مغرور شود

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه انسان باید اعمال خود را خالصانه و برای رضای خدا انجام دهد، گفت: انسان نباید به اعمال خوب خود مغرور شود.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز، امروز در جلسه درس اخلاق که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آمده است برخی به پیامبر می‌گفتند اگر می‌خواهی ما خواص نزد تو باقی بمانیم باید مردم عوام و فقیر را از اطراف خود دور کنی؛ پیامبر(ص) نیز در پاسخ به آنان می‌فرمودند: هر کسی با خدای خودش حساب و کتابی دارد من این افراد را از خود طرد نمی‌کنم.

وی افزود: انسان هرگز نباید خودش را از دیگران برتر بداند طبق صریح روایات؛ اگر انسان مسنی را دیدید باید بگویید عبادت او بیشتر است، اگر سن آن فرد کم بود باید بگوید گناهش از من کمتر است، اگر هم سن بود باید بگوید من به عیب خود آگاهم در حالی که به عیوب این فرد جاهل هستم؛ بنابراین نگاه انسان به جامعه باید اینگونه باشد و خود را برتر نداند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه همه مخلوقات خداوند خوب هستند و ما نمی‌توانیم براساس محاسبات شخصی به مخلوقات خداوند ایراد وارد کنیم، ابراز کرد: انسان اگر عمل بدی انجام دهد و خود را بد بداند بهتر از آن است که عمل خوبی انجام دهد و خود را بهتر بداند.

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه انسان باید همه افعال را برای رضای خدا انجام دهد، اظهار داشت: کارهایی که انسان انجام می‌دهد گاهی از اول برای ریا است تا به دیگران فخر بفروشد یا اینکه ممکن است اول کار آن عمل برای خدا باشد و در میانه عجب و غرور انسان را فرا بگیرد از این رو آن عمل خوب باطل می‌شود، اما اگر در ابتدا و وسط کار برای خدا انجام شود و در انتها آن عمل خوب به خاطر انجام یک گناه آن کار خوب حبط شود.

وی با بیان اینکه انسان نمی‌داند خداوند چه عملی را از او قبول می‌کند پس نباید خود را برتر از دیگران بداند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید: بارالها؛ اگر توفیق عمل خیری به من عطا می‌کنی مرا از آفت آن حفظ کن؛ انسان نباید به اعمال خوب خود مغرور شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم بلوچی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
برای تشویق حافظان‌ جزء سی‌ام‌ دانش‌اموزان‌ پایه اول‌ تا ششم‌ ابتدایی‌ مدرسه‌مون‌ اموزشگاه‌ حجاب‌ نیاز به‌ خیر‌ دارم‌.
مدیر دبستان‌ حجاب‌ صالح‌ آباد تربت‌ جام‌ صالح‌ ابا‌د خراسان رضوی
1
0