۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۴۰۱
حجت الاسلام والمسلمین عابدی تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از تفرقه افکنی بین مسلمین و تضعیف ولایت فقیه | برخی یک کلمه علیه استکبار نمی گویند اما نظام اسلامی را تضعیف می کنند

استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: برخی در عمر خود حاضر نیستند یک کلمه علیه آمریکا و انگلیس بگویند اما در راستای تفرقه بین مسلمانان و تضعیف جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اقدام می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج فقه خود با اشاره به حمله اخیر سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: اصل این حمله یک کار غیر قانونی بود.

وی افزود: شاید در بعضی موارد تصمیمات سازمان ملل و شورای امنیت توجیهاتی داشته باشد که قانونی محسوب شود اما در این مورد سازمان ملل و شورای امنیت تصمیمی نگرفتند، حتی این حمله ظالمانه قبل از این که گروه حقیقت یاب اعلام نظر کند صورت گرفت، علت این حمله روشن است چون اگر گروه حقیقت یاب تحقیقات خود را انجام می داد نتیجه این می شد که یا اصلا سلاح شیمیایی استفاده نشده و یا این که اگر استفاده شده از سوی دولت سوریه نبوده است.

آمریکایی ها هیچگاه به فکر حقوق بشر و جلوگیری از سلاح شیمیایی نیستند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شکی نیست که استفاده از سلاح های شیمیایی برای آمریکا اهمیتی ندارد، اظهار داشت: بهترین شاهد مهم نبودن این است که 8 سال دفاع مقدس، عراق به صورت گسترده از سلاح شیمیایی استفاده می کرد و حتی در شهرهای خود سلاح شیمیایی به کار گرفت اما هیچکس حتی محکوم نکرد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هیچگاه به فکر حقوق بشر و جلوگیری از سلاح شیمیایی نیستند بلکه دیدند که اگر گروه حقیقت یاب تحقیق کند و نتیجه خلاف میل آن ها باشد بهانه ای برای آنان وجود نخواهد داشت، تهاجم اخیر از سازمان ملل و شورای امنیت هم مجوز نداشت و ظلمی فاحش و جنایت جنگی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که بیش از 3 سال از حمله عربستان به یمن و جنایات این رژیم می گذرد، ابراز داشت: آل سعود صدها بار یمن را بمباران کرده و انسان های بیگناهی کشته می شوند اما صدای کسی بلند نمی شود.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها همواره ادعا می کنند ارمغان آمریکا برای دنیا دموکراتیک بودن حکومت و حکومت مبتنی بر رأی مردم و آزادی است، این در حالی است که مهم ترین متحد آمریکا، عربستان است که چیزی به اسم آزادی، حقوق بشر، رأی و انتخاب در آن وجود ندارد، این شاهد است که ادعاهای آمریکا دروغ بوده و واقعیت ندارد.

هزینه مبارزه با آمریکا و استکبار کمتر از سازش است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این مسائل برای کشور ما نیز عبرت است، عربستان با آمریکا مذاکره می کند و نزدیک به هزار میلیارد دلار به آمریکا و کشورهای دیگر پول می دهد، 700 میلیارد از این رقم برای خرید تسلیحات بود، این یعنی هرکس بخواهد با آمریکا کنار بیاید باید این اندازه هزینه دهد.

وی اضافه کرد: هر کشوری که در برابر آمریکا بایستد این اندازه هزینه نمی دهد و هزینه کمتری دارد، نخستین باری که آمریکایی در خلیج فارس حضور پیدا کردند حضرت امام برخی از فرماندهان نظامی را جمع کردند و فرمودند که چرا ناو آمریکا را نزدید؟ آن ها پاسخ داد که سلاح اتمی در این ناو وجود دارد، ایشان پاسخ دادند که اگر من بودم می زدم حالا شما هرگونه صلاح می دانید عمل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که آمریکا می خواهد با هیبت خود کار کند، گفت: اگر کسی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند کاری کند، اسرائیل با تبلیغات در این منطقه باقی مانده است اما اگر کسی با او بجنگد و محکم بایستد سریع عقب نشینی می کند.

وی افزود: در جنگ با حزب الله، آقای سید حسن نصرالله دعای جوشن صغیر را زیاد خواندند و این دعا بسیار مهم است، وقتی در شب بالگرد د و بعد دو ناو اسرائیل را زدند بنا شد آتش بس شود، سید حسن نصرالله گفت به شرطی آتش بس اعلام می کنم که آخرین تیر را ما بزنیم و اگر جواب دادید جنگ را ادامه  می دهیم، آخرین تیر 40 کاتیوشا بود و اسرائیل جرأت پاسخ دادن نداشت.

هیچ چیز بهتر و با ثواب تر از جنگیدن با آمریکا و اسرائیل نیست

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل توپ توخالی هستند و هیچ چیز بهتر و با ثواب تر از جنگیدن با آن ها نیست؛ استکبار در سوریه در داعش و گروه های تروریسی دفاع می کند، آقای بشار اسد به عنوان یک فرد شجاع و نترس جای ستایش دارد و نفس این که یک نفر در برابر آمریکا و اسرائیل می ایستد جای تمجید است.

وی ادامه داد: داعشی ها حتی تا نزدیک خانه بشار اسد آمدند و حتی گارد ایشان فرار کرد اما او بر سر کار ایستاد و این نترسیدن جای تحسین دارد؛ عده ای در داخل ایران، عده ای از ایرانیان خارجی کشور و برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی خلیج فارس در حال حمایت از آمریکا هستند که جای تأسف است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که پول هایی که عربستان به آمریکا می دهد برای شیعیان است، ابراز داشت: نفت عربستان برای شمال این کشور بوده و این منطقه همه شیعه نشین هستند و قسمت های سنی نشین عربستان نفت ندارد، متأسفانه وهابی هایی که اجداد آن ها صهیونیست بودند در حال استفاده و ضایع کردن اموال شیعیان هستند.

وی عنوان کرد: برخی در عمر خود حاضر نیستند یک کلمه علیه آمریکا و انگلیس بگویند اما هرچه می گویند در راستای تفرقه بین مسلمانان و تضعیف جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، حضرت امام بسیار تأکید می کردند که مطالعه وصیت نامه های شهدا درس اخلاق است، بیشترین چیزی که در وصیت نامه های شهدا وجود دارد دفاع از ولایت فقیه است، ظلم به شهدا است که کسی بخواهد در این شرایط ولایت فقیه را تضعیف کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات