۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرآن کریم محکم‌ترین سند حقانیت پیامبر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن و پیامبراکرم(ص) چراغ هدایت جامعه هستند، گفت: قرآن و حکمت پیامبر(ص) محکم‌ترین سند حقانیت دین اسلام و رسالت رسول خاتم(ص) است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه همدانیها به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند دو وسیله کامل و جامع تبلیغ را در اختیار پیامبراکرم(ص) قرار داد، این دو وسیله از زمان خود حضرت تا هنگام قیامت حجت را بر همه انسان‌ها تمام کرد و می‌کند.

وی افزود: این دو وسیله با عقل و فطرت انسان کاملا هماهنگ است و چیزی که با خلقت انسان بیگانه باشد در آن وجود ندارد بنابراین مخالفت با این دو علم در اصل مخالفت با عقل، فطرت و انسانیت است از این رو کسانی که اهل انصاف بودند هرگز در برابر حقایق این دو وسیله مقاومت نکردند و با جان و دل حقانیت رسول خدا را پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: یکی از آن دو وسیله کتاب نورانی قرآن کریم است و دیگری علم گسترده‌ای بود که خداوند هنگام بعثت به پیامبراکرم(ص) عطا کرد بر همین اساس مجموع روایات حضرت رسول که کتب اسلامی ذکر شده با قرآن کریم هم وزن بوده و ابزاری برای هدایت و نجات بشر به شمار می‌روند.

 استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خداوند تمام سخنان پیامبراکرم(ص) را تایید کرده و در قرآن کریم به این مهم اشاره می‌کند، گفت: خداوند می‌فرماید: اگر کسی از رسول من اطاعت کند مرا اطاعت کرده است از این رو هدایتگری‌های او را بپذیرید و نهی ایشان را قبول کنید چرا که سخنان او برخواسته از هوا و هوس نیست بلکه علم و حکمت است؛ این حکمت قرآن و علم پیامبراکرم(ص) است که می‌تواند انسان‌ها را حکیم بار بیاورد.

این مفسر قرآن کریم درباره صحت و سقم روایات کتب روایی شیعی و اهل سنت، تصریح کرد: اگر در کتابهای شیعیان هزار عدد روایت ساختگی داخل شده باشد در کتب اهل سنت بیش از این امکان جعل روایت وجود دارد، بر اساس گفته جناب شافعی رهبر مذهبی اهل تسنن که در قرن 13 می‌زیست چنین می‌گوید طبق بررسیهایی که من برای نوشتن کتابم انجام دادم قریب به 600 هزار روایت دروغ را کنار زدم و از آنهایی که باقی مانده 40 هزار روایت بود که من قبول کردم؛ بر اساس این گفته معلوم می‌شود چه جنایتی در این دروغ سازی از قول پیامبراکرم(ص) صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه قرآن نور است، ابراز کرد: خداوند این نور را در اختیار رسولش قرار داد تا دیگر کسی از ایشان توقع معجزه نکند چرا که هر عاقلی با توجه به آیات الهی و کلام رسول خدا حقانیت آن را دریافت خواهد کرد از این رو تمام آیات قرآن کریم از ابتدای سوره حمد تا آخرین سوره برای کل مردم روشنگری و هدایت است.

این خطیب مشهور با بیان اینکه همه آیات قرآن کریم چراغ ملکوتی و نورش مستقیم از خداوند است، اظهار داشت: اگر بشر کتاب خداوند را همان گونه که شایسته است میشناخت و تسلیم آن می‌شد و عاشقانه به توصیه‌های آن عمل می‌کرد رحمت و مغفرت خداوند شاملش می‌شد و از همه امور گذشته، آینده و از عالم غیب اطلاع می‌یافت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات