۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

دفاع از مظلوم سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است

نماینده خبرگان با بیان این که دفاع از مظلومان سیاست تغییر ناپذیر ایران است، گفت: ایران با تمام توان و قدرتی که دارد هیچ گاه کوچک‌ترین چشم‌داشتی به خاک و منافع کشور‌های دیگر نداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه، اظهار داشت: بیتردید این اقدام جنایتی بود که بدون ارائه دلیل متقن و سندی مبتنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی انجام شد.

وی ابراز داشت: بر فرض این که دولت سوریه از چنین تسلیحاتی استفاده کرده باشد، ورود در این عرصه نیازمند مجوز سازمان ملل است، در حالی که مهاجمان بدون دریافت کوچکترین مجوزی مرتکب این جنایت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که حمله به نقاطی از کشور سوریه بهانهای بیش نبود، تصریح کرد: این حمله موشکی صرفاً برای جبران شکستهای آمریکا در رویارویی با جبهه مقاومت در منطقه و همچنین تقویت جبهه معارضان با حکومت رسمی سوریه بود.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ با افعالی که کشورهای مستکبر جهانی در حق مستضعفان جهان انجام میدهند، در اذهان عمومی جهان رسوا خواهند شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضور ایران در سوریه و عراق به درخواست سران و مسؤولان این کشورها بوده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته هیچ گاه به محدوده مرزی کشورهای همسایه خود تعرض نکرده است.

وی با بیان این که دفاع از حقوق مظلومان عالم دستور اسلام و وظیفه انسانی و اسلامی ما است، گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه شرعی خود میداند که حداقل به صورت معنوی مظلومین را حمایت کرده و صدای آنها را به گوش جهانیان برساند.  

استاد حوزه علمیه با قرائت روایت «کُن للظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلومِ عَونا»، اظهار داشت: امیر مؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه، دفاع از حقوق مظلومان را لازمه اسلامیت و انسانیت معرفی کردهاند.

وی با تأکید بر این که دفاع از حقوق مظلومین عالم سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران با تمام توان و قدرتی که دارد نشان داده است که هیچ گاه کوچکترین چشمداشتی به خاک و منافع کشورهای دیگر نداشته است./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات