۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۳۶۵
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین گفت: استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی ابزاری برای نزدیک شدن به اقتصاد مقاومتی است و از آنجایی که ابزار اقتصاد مقاومتی بسیار پیچیده و دارای چارچوب و قوانین ویژه‌ای است اجرای آن از سوی دولتمردان کشوری نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است.
حجت الاسلام فرشید نوروزلو

حجت الاسلام فرشید نوروزلو معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت در زمینه شعار سال گفت: دولت تاکنون در این زمینه توفیقی نداشته است زیرا، عملی کردن این شعار نیازمند برنامه‌ریزی‌های کارآمدی است که باید از سوی کارشناسان در حوزه اقتصاد صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین راه حمایت از تولید ملی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از تولید ملی و داخلی است؛ برای خروج از مشکلات اقتصادی باید به اقتصاد مقاومتی توجه و عمل کرد و دسترسی به آن مبهم و نامانوس نیست.

حجت الاسلام نوروزلو با بیان اینکه عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی سبب عدم اهتمام دولت بر امر تولید و اشتغال است اظهار کرد: استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی ابزاری برای نزدیک شدن به اقتصاد مقاومتی است از آنجایی که ابزار اقتصاد مقاومتی بسیار پیچیده و دارای چارچوب و قوانین ویژه‌ای است اجرای آن از سوی دولتمردان کشوری نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است.

وی افزود: بر همین مبنا، به تعویق انداختن طرح اقتصاد مقاومتی مطابق آن ضوابطی که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود داشته‌اند روند تولید و اشتغال را کاهش داده و در برخی جهات رکود اقتصادی و معیشتی جامعه و مردم را به همراه داشته است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به عامل اساسی کاهش تورم در جامعه تصریح کرد: باید تا جایی که ممکن است از تولیدات وطنی و داخلی استفاده کنیم تا موجب اشتغال‌زایی و به روز شدن کالای ایرانی شویم اگر بتوانیم بهتر و بیشتر در سطح وسیع کالای داخلی را مصرف کنیم موجب کاهش تورم و واردات در جامعه خواهیم شد.

وی در پایان گفت: باید شعار را به عرصه عمل رساند در مرحله نخست مسؤولان باید خود در جهت استفاده و حمایت از کالای ایرانی و داخلی همت داشته باشند تا مردم هم در جهت استفاده و بهره‌مندی از کالاهای داخلی و ایرانی تشویق و ترغیب شوند./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات