۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۳۶۰
مدیر موسسه اندیشه‌سرای مرصوص قزوین:

وابستگی به مصرف کالاهای خارجی تهدیدی بزرگ برای اقتصاد کشور است

مدیر موسسه اندیشه‌سرای مرصوص گفت: توجه به اندیشه‌های بیگانگان سبب رکود اندیشه ایرانی خواهد شد، اگر ما در کشور برای تولید ملی ارزش قائل شویم این امر موجب ایجاد انگیزه در صنعت‌گران و تنوع تولیدات خواهد شد.
حجت الاسلام علیرضا شجاعی

حجت الاسلام علی‌رضا شجاعی مدیر موسسه اندیشه‌سرای مرصوص قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: هر کالایی محصول اندیشه افرادی است که با توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای جامعه آن را پدید آورده‌اند از این رو، یک کشور مستقل و انقلابی با وجود افرادی خلاق و خودکفا نباید در تولیدات خود به بیگانگان تکیه کند.

وی در ادامه افزود: خرید کالای ایرانی در حقیقت حمایت از اندیشه و فکر ایرانی است محصول تفکرات تولیدکنندگان ایرانی که به صورت کالا در جامعه عرضه می‌شود سبب برای اشتغال‌زایی و تغییر سبک زندگی و ایجاد بستری برای ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد شد.

مدیر موسسه اندیشه‌سرای مرصوص در ادامه با بیان اینکه توجه به اندیشه‌های بیگانگان سبب رکود اندیشه ایرانی خواهد شد اظهار کرد: اگر مردم و مسؤولان به اندیشه و فکر خارجی اهمیت ندهند آن اندیشه‌ها خاموش شده و تفکر و اندیشه ایرانی در سطحی وسیع فعال خواهد شد اگر ما در کشور برای تولید ملی ارزش قائل شویم این امر موجب ایجاد انگیزه در صنعت‌گران و تنوع تولیدات خواهد شد.

وی با اشاره به عدم اهتمام دولت در زمینه تولید و اشتغال ابراز کرد: متاسفانه ورود کالاهای قاچاق با برندهای داخلی در کشور سبب ضعف تولید و اشتغال شده است مسؤولان در درجه نخست وظیفه دارند از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرده و پس از آن با جهادی وسیع در گستره اقتصاد کشور در جهت حمایت از کالای ایرانی به مدیریت و برنامه‌ریزی بپردازند.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه با بیان اینکه مصرف کالای داخلی موجب ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان خواهد شد تصریح کرد: استقبال مردم از تولیدات داخلی موجب دلگرمی تولیدکنندگان شده در نتیجه تولید انبوه کارخانه‌ها افزایش می‌یابد همچنین توجه به تولید ملی سبب رقابت برندها و کیفیت بهتر کالا می‌شود از این رو، رسانه‌ها موظفند ذائقه مردم را به سوی مصرف کالای ایرانی و داخلی سوق دهند.

وی با اشاره به این که در هر تولید و مصرفی باید عرضه و تقاضا با یکدیگر سنخیت و هماهنگی داشته باشد، گفت: نیازهای جامعه باید شناسایی و هویت ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد، قیمت کالا باید با ارزش آن هماهنگ بوده و تولیدکننده و مصرف کننده باید در تمام جهات از یکدیگر حمایت کنند./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
با احترام به حاج آقا شجاعی باید بگم اکثر کالاهای ایرانی بی کیفیت و البته قیمت بالایی دارن و بعد از چند سال دیگه کارایی ندارن با وجوداین مشکلات عدیده ما چطور میتونیم کالاهای ایرانی خریداری کنیم و به خودمون ضرر بزنیم!!!
0
1