۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۳۵۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» با شرکت نمایندگان بیش از ۸۴ کشور جهان برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه وریاست محترم سازمان اوقاف وامورخیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: قرآن کریم برای جامعه و فرد نازل شده بنابراین باید فردی و جمعی به قرآن عمل کنیم.

وی افزود: استعمارگران که دنبال سلطه بر جهان اسلام هستند چنین وانمود می‌کنند که اسلام دین فردی است که با این نظریه باطل آنان را از قرآن جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه دشمنان طی دو تا سه قرن در حال توطئه علیه مسلمانان هستند، اظهار داشت: در همین راستا کشورهای اسلامی را به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی تجزیه و محدود کردند و در برخی هم افرادی نفوذی قرار دادند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام راحل قیام کردند که اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند، ابراز کرد: اینکه اسلام به مستکبران کاری نداشته باشد مغایر قرآن است، حمایت ما از فلسطین اقدام سیاسی بر مبنای قرآنی است چراکه بر اساس آیات قرآن جامعه اسلامی نمی‌تواند نسبت به مسلمانان در سایر نقاط بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: در سیره ائمه معصومین(ع) نیز مقابله با مستکبران عالم وجود دارد پیامبر(ص) هیچ گاه با ظالمان همراهی نکردند؛ آل سعود قرآن فراوان چاپ می‌کند اما همچون گاو شیرده مطیع کامل مستکبران است که در همراهی با آنها به مسلمانان ظلم کند و این عمل او بر ضد قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی از برکات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام و با شرکت نمایندگان بیش از 84 کشور جهان از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت‌ماه در مصلی بزرگ تهران برگزار می شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شعار مسابقات قرآنی امسال مبنی بر «یک کتاب و یک امت» بیان داشت: امروز مصداق و سردمدار استکبار آمریکا و اسرائیل جنابتکار است نابودی مستکبران عالم وعده خداوند در قرآن کریم است بر همین اساس چنین شعاری برای مسابقات انتخاب شده که مسلمانان باید مقابل استکبار اتحاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسابقات در شهرهای قم، مشهد و تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در کنار این مسابقات قرآنی 5 مسابقه قرآنی دیگر با رقابت روشندلان، طلاب، دانشجویان و بانوان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به برگزاری همایش‌های پژوهش قرآنی در قم که از امروز به رقابت می‌پردازند، گفت: برای این همایش هزاران مقاله ارسال شده است که 130 مورد آن از خارج و بقیه از داخل بوده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امسال به مسابقات قرآنی طلاب بخش تفسیر افزوده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان مسابقات قرآنی را سانسور می‌کنند، رسانه‌های داخلی تلاش کنند که این رویداد مهم جهان اسلام را با قوت تمام اطلاع رسانی کنند چراکه قرآن از همه نعمات الهی بالاتر است./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات