۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۱۳۴۷
کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رسا:

جبهه مقاومت در آستانه پیروزی نهایی قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: نیروهای مقاومت در دو قدمی فتح نهایی هستند و به جز منطقه «ادلب»، دیگر منطقه‌ای در تصرف تروریست‌ها باقی نمانده است.
جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص «حمله آمریکا و متحدانش به سوریه» با بیان اینکه این اتفاق قابل پیش‌بینی  بود، گفت: تحلیلگران عرصه امنیتی و سیاسی نیز به این نتیجه رسیده بودند که این حمله اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نکته کلیدی در این زمینه را پیروزی‌های راهبردی جریان مقاومت دانست و گفت: نیروهای مقاومت در دو قدمی فتح نهایی هستند و به جز منطقه «ادلب»، دیگر منطقه‌ای در تصرف تروریست‌ها باقی نمانده است.

کریمی قدوسی مهمترین مناطق در سوریه را امروز حلب و غوطه‌ شرقی معرفی کرد که به دلیل ارتباطات با رژیم‌صهیونیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: شکست تروریست‌ها در این دو منطقه یکی از دلایل دست زدن آمریکا و همپیمانانش به این حمله بود.

وی با اشاره به اینکه نکته دیگر دادن یک تنفس مصنوعی برای باقی مانده جریان تروریست در منطقه بود، افزود: آمریکا با این کار قصد داشت توازن قوا در منطقه به وجود بیاورد و در سطح جهان مطرح کند دست برتر به تفکر مقاومت تعلق ندارد و آن‌ها هم اگر اراده کنند می‌توانند هم‌تراز مقاومت ضربه بزنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت گفت: نکته حائز اهمیت این تجاوز، موضع‌گیری نتانیاهو یک هفته قبل از وقوع حمله بود، او صراحتا اعلام کرد، سوریه هدف حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار خواهد گرفت.

کریمی قدوسی این امر را یک اعتراف تاریخی عنوان کرد که نشان می‌دهد ذات پیگیری صهیونیست‌ها و لابی‌های پرقدرتش در این سه کشور در وقوع این حمله تاثیر گذار بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خروجی این اتفاق را تسریع بخشیدن در جریان مقاومت و ایجاد عزم و اراده برای وارد آوردن ضربه آخر به آمریکا عنوان کرد و گفت:  ضربه آخر به پایگاه‌های غیر مشروع آمریکایی‌ها در سوریه و گوشه‌ای از عراق وارد خواهد شد که ۳ هزار سرباز آمریکایی در آنها حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ظرف چند روز آینده آمریکای‌ها برای خروج نیرو‌هایشان از این پایگاه‌ها تجدید نظر نکنند، باید آماده تشیع جنازه سربازان خود در حجم بالا باشند، خاطرنشان کرد: آمریکا تا مرز خروج سرباز‌هایش از این پایگاه‌ها پیش رفت اما با تزریق پول‌های عربستان مجددا در تصمیم خود تجدید نظر کرد و باقی ماند.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه ۳ هزار سرباز‌ آمریکایی در سه پایگاه در سوریه و عراق مستقر هستند، گفت: این سه پایگاه در تیررس جریان مقاومت قرار دارد و بعد از حمله آمریکا به سوریه عزم و اراده لازم نیز برا مقابله با این پایگاه‌ها به وجود آمده است.

وی در پایان گام سوم جریان مقاومت را برچیدن پایگاه‌های آمریکایی در منطقه دانست و اظهار داشت: نیرو‌های مقاومت خودشان را برای این کار آماده کرده‌اند و این تجاوزگری آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه به آمادگی آنها سرعت خواهد بخشید./۸۵۶/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات