۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۳۴۲

همایش «دانش موضوعی‌ ـ تربیتی» برگزار می‌شود

همایش «دانش موضوعی‌ - تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» در راستای تربیت معلم در ثمربخش‌تر کردن آموزش علوم دینی و معارف اسلامی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام محمد حسین زارعی رضایی، رئیس همایش «دانش موضوعی‌ - تربیتی: آموزش دینی و قرآن ابتدایی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسین زارعی رضایی رئیس همایش «دانش موضوعی‌ - تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» امروز در نشست خبری این همایش که در دانشگاه فرهنگیان حضرت معصومه (س) قم برگزار شد این همایش را به دلیل پرداختن به مسأله آموزش معلمان در نوع خود کم‌نظیر توصیف کرد.

رییس همایش «دانش موضوعی‌ - تربیتی: آموزش دینی و قرآن ابتدایی» با اشاره به پرداختن دانشگاه فرهنگیان تخصص نحوه آموزش با هدف تربیت معلم گفت: رهبر معظم انقلاب نیز ممیزه این دانشگاه را تولید معلم دانستند؛ این تولید باید با روش‌های جدید و جذاب انجام شود.

حجت‌الاسلام زارعی رضایی همایش «دانش موضوعی – تربیتی: آموزش دینی و قرآن ابتدایی» را بین رشته‌ای عنوان کرد و ابراز داشت: این همایش از جهتی به علوم تربیتی و شیوه و روش‌های تدوین و آموزش می‌پردازد و از سویی دیگر به دانش الهیات و علم دینی می‌پردازد که ترکیب این دو، ویژگی بارز این همایش است.

وی با توجه به اثربخشی کم آموزش معارف در دوازده سال تحصیل ابتدایی دانش‌آموزان اظهار داشت: کلیدی‌ترین مسأله در آموزش دینی، نحوه آموزش بر اساس نیاز مخاطب و انتقال این آموزش در جان مخاطب است.

رئیس همایش «دانش موضوعی‌ - تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» ادامه داد: این همایش به دنبال آن است که فرصتی برای معلمان مقطع ابتدایی و آن‌ها که درگیر آموزش دینی و قرآن هستند فراهم کند؛ همه ظرفیت‌ها و استعدادها  را به کار گیرد تا فضای آموزش دینی مناسب‌تر شود و در این زمینه روش‌های مختلف تجربه شده را بازخوانی و بازنگری کند.

حجت‌الاسلام زارعی رضایی دانشگاه فرهنگیان را متخصص در تربیت معلم توصیف کرد و گفت: بر اساس اساسنامه این دانشگاه که به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، این دانشگاه به صورت تخصصی معلمان را تربیت می‌کند و آموزش و پرورش تنها از این دانشگاه معلم و استاد استخدام خواهد کرد.

وی افزود: دانشگاه قم، الزهرای تهران، پردیس فارابی، صدا و سیمای قم، مرکز حوزه علمیه خواهران، جامعة الزهرا، دانشگاه اسلامی هدا و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ارگان‌ها این همایش را همراهی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام زارعی رضایی در پایان گفت: همایش «دانش موضوعی – تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، ساعت 8:30 در دانشگاه قم یا مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، معصومه شریفی دبیر علمی همایش نیز در این نشست خبری گزارشی از تعداد مقالات ارائه شده و دیگر جزییات همایش ارائه کرد./836/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات