۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۶۱۳۲۵

دستورالعمل پرداخت بن خرید در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ابلاغ دستورالعمل یارانه بن خرید کتاب و میزان اختصاص یافته برای گروه های مختلف خبر داد.
بن خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا، همایون امیرزاده درباره نحوه مشارکت دانشجویان و طلاب، نهادها و موسسات برای دریافت بن کتاب در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: بن خرید کتاب در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای کمک به جامعه علمی کشور و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هر سال در ایام نمایشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای دانشجویان و طلاب در این دوره از نمایشگاه، مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که از این میزان 60 درصد آن از سوی دانشجو و 40 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

امیرزاده اضافه کرد: برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها نیز مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که 30 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و 70 درصد آن توسط اساتید تامین خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم، دو میلیون و پانصد هزار ریال است که با مشارکت 100 درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد.

وی درباره میزان حمایت مشارکتی از مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی نیز گفت: معاونت امور فرهنگی تا سقف یک میلیارد ریال از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی با توجه به آورده مراکز علمی حداکثر 25 درصد خواهد خواهد بود.

به گفته وی، نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد استانها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌تواند بن کتاب 10 میلیون ریالی دریافت کنند و میزان مشارکت معاونت فرهنگی در این بخش با توجه به آورده فرد، 20 درصد خواهد بود.

امیرزاده ادامه داد: معاونت امور فرهنگی در این دوره از نمایشگاه تا سقف 200 میلیون ریال از مراکز علمی فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی حمایت خواهد کرد که میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی نسبت به مبلغ آورده شده 10 درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: مراکز دیگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی نیز تا سقف 500 میلیون ریال حمایت می‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگی با توجه به مبلغ آورده، پنج درصد خواهد بود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه 97 در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات