۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۳۲۳
نماینده مجلس:

نظام بانکی و مالیاتی همراه با تولیدکننده باشد

سعیدی با تأکید بر این‌که نظام بانکی و مالیاتی کشور باید همراه و هم‌سو با مطالبات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشد، گفت: حمایت از کالای ایرانی باید از سوی مسؤولان امر به صورت جدی پیگیری شود.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تنها با چاپ بنر و شعارهای رنگارنگ محقق نمی‌شود، اظهار داشت: همان‌گونه که باور غلط کیفیت بهتر کالای خارجی سال‌ها روی فکر و ذهن مردم جا افتاده، سال‌ها زمان برای زدودن این باور غلط لازم است.

وی با بیان این‌که بدون توجه به ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده تولید ایرانی، نمی توان به سمت فرهنگ‌سازی حرکت کرد، خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود کالای تولیدی برای مصرف‌کننده ایرانی کیفیتی پایین‌تر نسبت به تولید ایرانی برای صادرات دارد، که این رویه بسیار ناپسند است.

سعیدی با اشاره به این‌که حمایت از کالای ایرانی باید از سوی مسؤولان امر به صورت جدی پیگیری شود، افزود: تمامی اهداف و برنامه‌ها باید در راستای تقویت تولیدکننده داخلی باشد، اعطای یارانه‌های ویژه برای نوسازی واحدهای تولیدی و همچنین مشوق‌های صادراتی در این امر ضرورت دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به این‌که اعمال عوارض گمرکی برای کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، امری مهم است، گفت: باید شرایط برای رقابت کالای ایرانی در بازارهای خارجی نیز فراهم شود، که یکی از راهکارها ترغیب تولیدکننده برای صادرات است.

وی با بیان این‌که فراوانی کالاهای خارجی در بازار، تولید کننده‌ ایرانی را فلج کرده است، تصریح کرد: با این حال شاهد مقررات دست و پا گیر بر سر راه تولیدکنندگان هستیم که در این مسیر مجلس رسالت خطیری بر عهده دارد، به عبارت دیگر باید به دنبال تسهیل امور برای تولید ملی باشیم.

سعیدی با تأکید بر این‌که نظام بانکی و مالیاتی کشور باید همراه و هم‌سو با مطالبات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشند، ادامه داد: عوارض، مالیات و ارزش افزوده هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهند، در همه‌ جای دنیا، ارزش افزوده توسط صندوق‌های مکانیزه و در مرحله‌ فروش از مشتری گرفته می‌شود، اما این روند در کشور صحیح نیست./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات