۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۱۳۱۳
حجت الاسلام جوشقانیان تأکید کرد؛

اعتماد به "جوان ایرانی" پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی

رییس مجمع عالی بسیج استان قم یکی از شاخصه های حمایت از کالای ایرانی را جلوگیری از قاچاق کالا در کشور خواند و گفت: قاچاق، بی تردید تولید داخلی را به تعطیلی می کشاند.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان امروزه اقتصاد مملکت اسلامی، تنگه اُحُد آن است، گفت: باید باور کنیم که دشمنان ما از هر حربه ای برای فشار آوردن و تسلیم کردن ما استفاده کرده و می کند و به دنبال ان است که شعب ابی طالبی برای ملت شریف ایران به وجود آورده و در تنگنای اقتصادی قرارشان دهند.

رییس مجمع عالی ببسیج استان قم با اشاره به فعالیت های دشمن بر ضرورت عمل به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» تأکید کرد و اظهار داشت: باید بدانیم که دشمن و دشمنی جدی است و در یک تقابل ما باید به گونه ای استقامت کنیم که دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.

اعتماد به جوانان ایرانی یکی از پیش نیازهای حمایت از کالای ایرانی

وی اعتماد به جوانان ایرانی و نیروی های داخلی را یکی از پیش نیازهای حمایت از کالای ایرانی دانست و ابراز کرد: در حال حاضر ما بیش از صدهزار عضو هیأت علمی داریم که باید از ظرفیت آن ها استفاده کرد؛ مسؤولان اصلی ارکان نظام ما باید به دنبال آن باشند که برای تولید کالای ایرانی راهکارهای جدی و علمی ارائه دهند تا جوانان نخبه ایرانی بر اساس آن الگوگیری کنند.

حجت الاسلام جوشقانیان به تبیین چند نکته کارشناسی در زمینه حمایت از کالای ایرانی پرداخت و افزود: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشورمان، بازار مشتری ما برای پذیرش کالایی که تولید می شود، پر رونق است، بر اساس این باید کالا و متاعی که تولید می شود از قوام و استحکامی برخوردار باشد که مشتری به خرید آن میل پیدا کند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در می یابیم که اگر چنانچه در خرید یک کالا نمونه مشابه خارجی موجود باشد، باید مقداری اغماض و چشم پوشی کنیم و آن مقدار ضرری که ممکن است متوجه مان شود را برای دستیابی به اقتصاد شکوفا که هدفی والاتر و بالاتر است متحمل شویم.

وی تأکید کرد: فرهنگ سازی از سوی دولتمردان در استفاده و بهینه کردن کالای ایرانی در سازمان ها و ارگان ها باید پررنگ باشد که متأسفانه این کار بسیار کم به چشم می خورد و می طلبد مسؤولان ما بیشتر از این ها برای فرهنگ سازی در زمینه استفاده و حمایت از کالای ایرانی دغدغه مند باشند.

ضرورت تشویق تولیدکنندگان داخلی

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به ضرورت تشویق تولیدکنندگان داخلی ابراز کرد: اگر تولیدکننده ای در کار خود موفق است باید معرفی شده و مورد تشویق قرار گیرد تا از سویی رغبت به تولید مضاعف کرده و همچنین برای دیگر تولیدکنندگان نیز عامل مشوق باشد.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم یکی از شاخصه های حمایت از کالای ایرانی را  جلوگیری از قاچاق کالا در کشور خواند و عنوان داشت: این موضوع ضربات بسیار مهلکی بر پیکره اقتصاد وارد می کند و بی تردید تولید داخلی را به تعطیلی می کشاند، بنابراین حل این موضوع باید در اولویت مسؤولان باشد.

وی بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر از تولید کنندگان حمایت نشود، هرچه شعار بدهیم هیچ کاری پیش نخواهد رفت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات