۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۶۱۲۷۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

آمریکا با طرح ادعاهای واهی سعی در ویرانی کشورهای اسلامی دارد

خالقی گفت: مدعیان حمایت از حقوق بشر که امروزه حکومت قانونی سوریه را مورد حمله موشکی خود قرار می‌دهند، زمانی که مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در معرض شدید‌ترین بمب‌های شیمیایی صدام قرار می‌گرفتند، کجا بودند؟
بشیر خالقی

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: اقدامات اخیر آمریکا برای جلوگیری از گسترش پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت قابل پیش‌بینی بود.

خالقی اظهار داشت: مدعیان حمایت از حقوق بشر که امروزه حکومت قانونی سوریه را مورد حمله موشکی خود قرار می‌دهند، زمانی که مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در معرض شدید‌ترین بمب‌های شیمیایی صدام قرار می‌گرفتند، کجا بودند؟ هفت هزار نفر از مردم حلبچه در حمله شیمیایی صدام در یک لحظه کشته شدند. چرا آن زمان آمریکا و مجامع بینالمللی حتی جملهای بیان نکردند؟ مگر در آن دوران بشر حقوقی نداشت؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کشورهایی که به دولت قانونی مردم سوریه حمله کردند، جنایتکاران نظامی هستند.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت به خوبی میداند که در مبارزه با تروریسم در منطقه نباید امیدی به آمریکا و متحدانش داشته باشند، از این رو خود وارد عمل شده و غوطه شرقی را از دست تروریستهای تکفیری وهابی آزاد کردند.

عضو فراکسیون اشتغال با بیان این که ادعایی که امروزه در سوریه مطرح میشود، سالها پیش موجب ویرانی عراق شد، عنوان کرد: سالها پیش آمریکا با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، نیروهای خود را وارد این کشور کرد و پس از به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بیگناه، گفتند اشتباه شده است.  

وی گفت: گرگ صفتان گمان میکنند بر جهان حاکمیت دارند در حالی که این مردم سوریه هستند که در نهایت برای کشور خود تصمیم گرفته و پاسخ تجاوزکاران را خواهند داد.

خالقی با بیان این که امیدی به برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی نیست، اظهار داشت: متأسفانه کشورهای اسلامی به جای آن که حامی یکدیگر باشند، هزینههای حمله به سوریه و عراق را تأمین میکنند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی کشوری است که درآمدهای میلیارد دلاری نفتی خود را در اختیار آمریکا قرار میدهد تا آمریکا سیاستهای ضداسلامی خود را در منطقه و جهان پیاده کند، مادامی که عربستان نقش گاو شیرده را برای دشمنان قسم خورده مسلمانان دارد، نمیتوان امیدی داشت تا این کشور حامی مستضعفان جهان باشد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات