۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۲۷۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

حمله آمریکا به سوریه بر اثر درماندگی بود

نماینده خبرگان رهبری حمله آمریکا به سوریه را از روی استیصال و درماندگی دانست و گفت: آمریکا صرفاً برای تأمین نظر برخی از کشور‌های مزدور منطقه این حمله را تدارک دیده بود.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حمله موشکی به سوریه، اظهار داشت: حمله بامداد دیروز مایه تأسف و تأثر هر مسلمان آزاده‌ای است.

وی با بیان این که تجاوز آشکار آمریکا، انگلیس و فرانسه به حریم سوریه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، ابراز داشت: اقدامات آمریکا و متحدانش در سوریه بیانگر موفقیت‌های جبهه مقاومت و تأثیرگذاری این جریان در منطقه است، پیروزی‌های جبهه مقاومت دشمن را وادار کرد عکس‌العملی انجام دهند تا از پیشروی‌های جریان مقاومت جلوگیری کنند.

وی حمله آمریکا به سوریه را از روی استیصال و درماندگی دانست و تصریح کرد: آمریکا صرفاً برای تأمین نظر برخی از کشور‌های مزدور منطقه این حمله را تدارک دیده بود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برنامه رییس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه، حمله‌ای غیر موفق و بی‌ارزشی بود تا بهتر بتوانند شیر دولت‌های عربی که از آن به عنوان گاو شیرده یاد می‌کنند، بدوشد.

وی با ابراز تأسف از رفتار‌های برخی از سران کشور‌های عربی، عنوان کرد: کسانی که داعیه‌دار خلافت و حکومت بر بلاد اسلامی هستند،‌کارشان به جایی رسیده است که به صورت علنی در کنار دشمنان درجه یک جهان اسلام قرار گرفته‌اند و سرمایه‌های کشور‌های اسلامی را برای ضربه زدن به مسلمانان مظلوم هزینه می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمنان هیچ نتیجه ای از این اقدامات نخواهند گرفت، گفت: بی‌تردید امت اسلامی زیر سایه ارشادات علمای مجاهد به ویژه رهبر معظم انقلاب با روحیه پرصلابت و مقاومت مثال زدنی این شرایط را پشت سر خواهد گذاشت.

وی با بیان این که دشمنان در ادعای خود صادق نیستند، اظهار داشت: آمریکا و متحدانش با بهانه قرار دادن مسأله شیمیایی که اثبات نشده است، به سوریه حمله کردند در حالی که در اقدامات مشابهی که در هشت سال جنگ تحمیلی علیه مردم ایران انجام شد، صدام را حمایت کردند.  

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: در زمانی که صدام در هشت سال جنگ تحمیلی از بمب‌های شیمیایی علیه مردم مظلوم ایران استفاده می‌کرد،‌ هیچ اقدامی علیه او نکردند و حتی در تهیه بمب‌های شیمیایی نیز صدام را حمایت کردند.

وی با تأکید بر این که این جنایتکاران جهانی با چنین بهانه هایی نمی‌توانند سرپوشی بر جنایات خود بگذارند، ابراز داشت: وظیفه مردم و کشور‌های اسلامی است که بیدار باشند و با چشمانی باز تناقضات رفتاری مستکبران عالم را رصد کرده و با تبیین حقایق از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات