۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۲۲۱
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

خیانت برخی کشورهای اسلامی در اذهان جهان باقی می‌ماند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه وحشیانه و خلاف نظامات بین المللی بود.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز پارلمان ضمن تبریک سالروز بعثت نبی اکرم(ص)، اظهار کرد:‌ با کمال تأسف در روز گذشته که روز وحدت آفرینی برای مسلمانان و اتحاد مسلمانان است، شاهد بودیم که سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه بر خلاف همه نظام‌های بین المللی حمله وحشیانه‌ای به یک کشور اسلامی کردند.

وی با ابراز تأسف از حمایت برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی و سران کفر از این جنایت، ادامه داد: اولین سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که چه علتی عامل این اقدام غیرقانونی بوده است؟ ادعای این سه کشور بر این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده و علت موفقیت نظام سوریه در اخراج تروریست‌ها از حومه دمشق استفاده از چنین سلاحی بوده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت روسیه و سوریه این ادعا را تکذیب کردند و خواستار رسیدگی مجامع بین المللی شدند، اظهار کرد: مگر نه این است که برای رسیدگی به این امور نظام‌های بین المللی تغییر کرده است، پس چرا بدون رعایت این ضوابط و با عجله چنین تهاجمی سامان داده شد؟ بنابراین این دستاویز نمی‌تواند وجاحت داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع اصلی را باید در جای دیگر جست و آن تحولات اخیر در صحنه سوریه است چرا که سال‌هاست با کمک کشورهای بزرگ و برخی دولت‌های یاغی در منطقه اطراف دمشق لانه تروریست‌ها شده بود و هر زمان با سلاح‌های پیشرفته دمشق را ناامن می‌کردند، اما اقدام اخیر ارتش سوریه پاکسازی این منطقه بود که کشورهای حامی تروریست‌ها باور نمی‌کردند که در زمان نسبتا کوتاهی عملی شود.

وی تصریح کرد: این اقدام با پیش دستی سعود‌ی‌ها در تقدیم اموال خود به آمریکایی‌ها با کمال فضاحت صورت گرفت و آنان را ترغیب به بمباران سوریه کرد تا به تصور خود معادله را عوض کنند و دوباره پناهگاه تروریست‌ها را احیا کنند، اما اینکه با چنین اقدام غیرقانونی به هدف خود می‌رسند، سرابی بیش نیست.

رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه در این 6،7 سال چنین ماجراجویی‌های بسیار وجود داشت، اما هر بار ناموفق بودند، گفت: این اقدامات صرفا یک ژست قلدر مآبی بود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه خیانت برخی کشورهای مسلمان در این گونه کثافت‌کاری‌های سیاسی در اذهان توده‌های مومن باقی خواهد ماند، گفت: آیا این اقدام برای آنان ذلت آور و خجالت آفرین نیست که در روز بعثت پیامبر که روز وحدت مسلمانان است، این کشورها با خوشحالی در کنار سران کفر و صهیونیسم قرار گرفتند و با مسرت خیانت خود را اعلام کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌در این حادثه دست منافقان در این حادثه صف منافقان که هلهله‌کنان پشتیبان سران کفر بودند، برای ملل اسلامی بسی بیشتر رنج آور است؛ کشورهایی که در مجامع بین المللی مستمرا از وحدت اسلامی و حقوق انسان‌ها دم می‌زنند و در پشت صحنه یک دست در حمایت تروریست‌ها دارند و با دست دیگر اموال خود را تقدیم سران کفر می‌کنند که بر ملل اسلامی هجوم برند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی این اقدام غیرقانونی و هجوم وحشیانه به کشور سوریه را محکوم و به این سه کشور و کشورهای فرومایه پشتیبان آنان اعلام می‌کند که زمانه این گونه ژست‌های دروغین سپری شده است و آنچه نتیجه اقدامات وحشیانه می‌باشد، روشن شدن صحنه طرفداران تروریسم ومنافقان این مسیر است.

رییس قوه مقننه با تأکید بر اینکه این تحرکات ملت سوریه را بیش از گذشته مصمم به نابودی تروریست‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: سرنوشت حیله گران هم در حدیث قدسی آمده است که خداوند فرمود وای بر کسانی که برای به دست آوردن دنیا به و سیله دین حیله گر می‌کنند،‌ وای بر کسانی که مردم را امر به عدالت می‌کنند اما آنان را می‌کشند، به حق خود سوگند می‌خورم که برای آنان آزمونی قرار دادم که حیران و سرگردان شوند.

طنین شعار مرگ بر آمریکا در صحن مجلس

گفتنی است پس از نطق لاریجانی، وکلای ملت در محکومیت اقدامات اخیر آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در حمله به سوریه، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند./۸۵۶/پ
۲۰۴/ق

ارسال نظرات