۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۱۲۱۸
حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی:

مدارا و محبت شیوه رسول اکرم در مواجهه با بداخلاقی های مردم است

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مدارا و محبت را شیوه رسول اکرم در مواجهه با بداخلاقی های مردم دانست و گفت: ایشان فرمودند: «همانگونه که به من امر شده فرائض و واجبات را ادا کنم، همانگونه نیز مامور به مدارای با مردم هستم».
رجائی خراسانی رجائی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین حسین رجائی خراسانی شامگاه شنبه در مراسمی که به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی برگزار شد گفت: قرآن می فرماید که کارهای خوب تان مانند صدقه دادن را با منت گذاردن بر مومنین ضایع نکنید اما خود خداوند در مساله نجات مستضعفین در آخرالزمان بر مومنان منت می گذارد. 

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به دغدغه بودن همیشگی نجات مستضعفین برای پیامبران و اولیا خدا افزود: شیاطین و ابر قدرت ها امروزه ملت ها را به بردگی کشانده و آنان را غلامان حلقه به گوش خود کرده اند. جا دارد که خداوند منت بر مستضعفین منت بگذارد و ملت های مستضعف بحرین، یمن، سوریه و... را از بند آنان نجات دهد.

وی زمینه ظهور امام زمان(عج) را در حال آماده شدن دانست و خاطر نشان کرد: ملت ها امروزه بیدار شده اند و افسون شیطان ها و ابر قدرت ها دیگر بر آنان اثر گذار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی با بیان اینکه ارسال پیامبران دومین نعمتی است که خداوند برای آن بر مومنان منت می گذارد تصریح کرد: خداوند بر ملتی که جز قتل، غارت و زنده به گور کردن دختران هنر دیگری نداشتند منت گذارد و پیامبر اکرم(ص) را در میان آنان مبعوث کرد. برای فهم دقیق وضعیت حجاز در قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) می توان به کتاب «فروغ ابدیت» مراجعه کرد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره برنامه های پیامبر اکرم(ص) افزود: اولین برنامه ایشان «یتلوا علیهم آیاته» و تعلیم آیات الهی بود. روحانیان نیز باید نقش ایشان و دیگر انبیا را در میان مردم ایفا کنند و نه تنها آیات الهی را به آنان بیاموزند بلکه خود آیتی الهی باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کار پیامبر اکرم(ص) زمانی معلوم می شود که بدانیم ایشان مردم وحشی جاهلیت را که حتی به قتل برادر خود دست می زدند تا از همسر و اموال او استفاده کنند، تربیت کردند. روحانیان و وعاظ نیز باید ارزش کار خود را در میزان تحول در میان نمازگزاران و مردم ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی با بیان اینکه پیام رسول اکرم(ص) اخلاق کریمانه است گفت: قرآن درباره ایشان می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم». برخی از مردم با روحانیت برخورد مناسبی ندارند و انتظار از ما این است که در مواجهه با آنان مانند پیامبر باشیم، چرا که ایشان فرمودند: «همانگونه که به من امر شده فرائض و واجبات را ادا کنم، همانگونه نیز مامور به مدارای با مردم هستم»./861/پ202/ب1

ارسال نظرات