۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۲۱۷
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی :

حمله موشکی به سوریه برای حاشیه راندن پیروزی‌های جبهه مقاومت است

نماینده خبرگان تأکید کرد: حمله موشکی به سوریه صرفاً برای حاشیه راندن پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت علیه تروریست‌های تکفیری وهابی است.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن تجاوز آمریکا و متحدانش به تمامیت ارضی سوریه، اظهار داشت: حمله موشکی به سوریه به سبب هزینه کردن چند میلیارد دلاری محمد بن سلمان در برخی از کشورهای اروپایی بود.

وی افزود: نتیجه سفرهای محمد بن سلمان به کشورهای اروپایی و هزینههای میلیارد دلاری او علیه سوریه، شلیک چند موشک به سوریه بود که نه اثرخارجی داشت و نه اثر روانی در جامعه سوری به جای گذاشت. بلکه حقارت و رفتن آبروی این سه کشور تنها دستاورد این تهاجم آشکار بود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: همان طور که بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اشاره کرد، در روزی که بنا بود کمیته حقیقتجو از سوی سازمان ملل و شورای امنیت اصل استفاده شدن از مواد شیمیایی در سوریه را مورد تفحص و بررسی قرار دهند، عملیات حمله موشکی این سه کشور به سوریه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اصل استفاده از سلاحهای شیمیایی مشکوک است، چه رسد به این که حکومت سوریه از این تسلیحات استفاده کرده باشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیروزی‌های اخیر سوریه برای این سه کشور گران آمد و نتوانستند تحمل کنند، گفت: حمله موشکی به سوریه صرفاً برای حاشیه راندن پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت علیه تروریست‌های تکفیری وهابی بوده است.

وی ادامه داد: اقداماتی که آمریکا و همپیمانانش برای جلوگیری از انعکاس پیروزیهای سوریه بر تروریستها انجام دادند، به شدت از سوی مردم و دولتهای نسبتاً مستقل جهان محکوم شد و مردم آزادیخواه در سراسر جهان علیه این تهاجم، دست به تظاهرات زدند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: با همت مردم مقاوم سوریه و یاری خداوند متعال، این حرکت شیطنتآمیز آمریکا و متحدانش برملا و آشکار شد که کشورهای مرتجع عربی چه مقدار مزدور هستند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات