۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۶۱۲۱۵
حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز:

آمریکا و متحدانش برای سرپیچی از قوانین جهانی باید مجازات شوند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز با بیان این که تهاجم آمریکا و متحدانش به سوریه اقدام علیه بشریت است، گفت: دیوان داوری لاهه باید این کشورها را به سبب سرپیچی کردن از قوانین بین‌المللی مجازات کند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی فرمودند؛ حمله آمریکا و متحدانش پس از دیدار ولیعهد عربستان با برخی از کشورهای اروپایی بود که پشت پرده حمله را آشکار میسازد.

وی افزود: با توجه به شکستهای مفتضحانه آمریکا در حمایت از تروریسم در منطقه و جنگ علیه ارتش و دولت قانونی سوریه، بلافاصله پس از شکست تروریستها در غوطه شرقی، به بهانه این که ارتش سوریه از بمبهای شیمیایی استفاده کرده است، بدون دریافت مجوزی از کنگره یا سازمان ملل به سوریه حمله کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: هر چند که پدافند هوایی ارتش سوریه بیشتر موشکها را منهدم کرده است، اما باید توجه داشت که تهاجم آشکار آمریکا و متحدانش به سوریه از روی غرضورزی و کینه توزی نسبت به مسلمانان بوده است.

وی تصریح کرد: تهاجم موشکی سحرگاه روز شنبه به مناطقی از سوریه نه تنها در اراده آهنین مردم و ارتش این کشور اثر منفی نداشته است، بله آنها را بیش از پیش در پیمودن مسیر صحیح خود ثابتقدم کرده است.

آمریکا هیچ اهمیتی به قوانین بینالمللی نمیدهد

رییس دانشگاه قم با بیان این که آمریکا هیچ اهمیتی به قوانین بینالمللی نمیدهد، خاطرنشان کرد: اگر کشوری بخواهد حملهای علیه کشور دیگری انجام دهد، یا باید از طریق شورای امنیت مجوزی داشته باشد یا آن که افکار عمومی جهان چنین اجازهای به او بدهند، ولی در حمله موشکی اخیر هیچ یک از این دو شرط وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: از یک سو آمریکا میخواست اتهام استفاده سوریه از بمب شیمیایی را به وسیله کمیته حقیقتجوی شورای امنیت بررسی کند اما از سوی دیگر پیش از به پایان رسیدن این تحقیقات حملهای علیه این کشور ترتیب میدهد.

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، گفت: همان طور که معظمله فرمودند؛ این سه کشور متجاوز، جنایتکاران جنگی هستند و باید نسبت به سرپیچی کردن از حقوق بینالمللی مورد مؤاخذه قرار بگیرند.

وی با تأکید بر این که تهاجم آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی علیه بشریت بوده و بار حقوقی دارد، اظهار داشت: دیوان داوری لاهه باید این سه کشور را به سبب سرپیچی کردن از قوانین بینالمللی مجازات کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: افکار عمومی نمیتواند بپذیرد کشوری که مردمانی صلحجو دارد و حریم هیچ سرزمینی را نقض نکرده است، سحرگاه که مردمانش در حال استراحت هستند، مورد حمله موشکی قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده است؛ در هر کجایی از دنیا که مظلومی باشد، جمهوری اسلامی ایران یاور و پشتیبان مظلوم خواهد بود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات