۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۲۱۴
کدخدایی:

هیچ‌كشوری نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بكند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: امنیت حقیقی را ما در جمهوری اسلامی ایران داریم كه حاصل ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و مردم خوب میهن اسلامی است كه نه آمریكا و نه هیچ‌كشور دیگری، نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بكند.
کدخدایی

به گزارش خبرگزاری رسا، عباسعلی كدخدایی با حضور در جمع بسیجیان پایگاه بسیج شهید علیمرادی سولقان، ضمن تبریك عید بزرگ مبعث گفت: تاریخ بشریت با بعثت آخرین هدایت‌گر كه از سوی خداوند متعال مأموریت یافته است تغییر كرد و آخرین پیام الهی از این طریق به بشریت ابلاغ شد تا جامعه‌ی انسانی كه با ظلم و ستم به انحراف كشیده شده است به مسیر الهی هدایت شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینكه بعثت پیامبر عظیم‌الشأن (ص) پیام روشنی برای جامعه بشری دارد، افزود: پیام اصلی اسلام این است كه اگر انسان در مسیر الهی قرار بگیرد، رستگار می‌شود و امروز دین مبین اسلام، دینی جهانی است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان به وضع حكومت در قبل از انقلاب اشاره كرد و ادامه داد: جامعه‌ای كه چیزی جز ظلم، ستم و عدم آزادی نداشت، كشوری كه وابسته و همه‌ ثروتش در حال تاراج بود، با قیام و روشنگری حضرت امام (ره) مواجه شد و با ندای الهی كه ایشان در سال 1342 سر دادند نهضت اسلامی را آغاز كردند.

وی با اشاره به جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم، بالاخص شهدا تصریح كرد: شهدایی كه در مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی، زندان‌ها، شكنجه‌ها و مرارت‌ها كشیده و جان خود را فدای انقلاب اسلامی كرده‌اند، همگی به گردن ما حق دارند؛ اگر آنها نبودند انقلاب هم پیروز نمی‌شد.

كدخدایی با تأكید بر اینكه پیروزی انقلاب اسلامی، جهان را شگفت‌زده كرد، گفت: انقلاب شكوهمند اسلامی پیام‌هایی چون انسانیت، عدالت و اجرای احكام اسلامی دارد و با هدایت‌های حضرت امام (ره) برای بهسازی جامعه، شعارهای استقلال، آزادی، حكومت اسلامی در نظر گرفته شد.

سخنگوی شورای نگهبان ضمن اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهدیم پس از چهل سال، هنوز جوانان این مرز و بوم كه نه امام(ره) و نه جنگ دیده‌اند، به عنوان نیروهای مقاومت، مدافع حرم شده و جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی می‌كنند. شهید حججی‌ها نمونه‌ای از این رویش‌های انقلاب هستند كه علی‌رغم اینكه چهل سال از انقلاب گذشته است همچنان ندای مقاومت و ایثارگری می‌دهند.

وی با اشاره به اینكه هر جامعه‌ای دارای مشكلات متعددی از جمله مشكلات اقتصادی است، افزود: جامعه‌ ما نیز مستثنی از این مشكلات نیست و كسی نمی‌خواهد این مشكلات را نادیده بگیرد؛ اما اگر مشكلات فعلی ما با دیگر جوامع و یا با قبل از انقلاب مقایسه شود، می‌بینیم رشد، توسعه و پیشرفت بسیاری در ایران اسلامی بوجود آمده است؛ به عنوان مثال قبل از انقلاب در حالی كه روزانه 6 میلیون بشكه نفت فروخته می‌شد اما 46 درصد از جمعیت 27 میلیونی كشور زیر خط فقر زندگی می‌كردند، اما اكنون كشور ما با 80 میلیون جمعیت ضریب جینی خیلی بهتری نسبت به آن زمان دارد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینكه دشمنان خارجی هجمه‌های زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌كنند، تصریح كرد: چون جامعه‌ اسلامی ما در ایران همان راه پیامبر عظیم‌الشأن (ص) را می‌پیماید و احكام قرآنی را به اجرا درمی‌آورد، مورد غضب و هجمه‌های دشمن قرار گرفته است؛ لذا همه‌ تهدیدها و تحریم‌ها به دلیل مسیر انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی شورای نگهبان به رایزنی‌های اخیر ولیعهد عربستان سعودی اشاره كرد و گفت: این جوانك سعودی كه راه افتاده و این طرف و آن طرف می‌رود و پول هزینه می‌كند تا كشورهای خارجی حمایتش كنند، اگر روزی پول نداشته باشند، همین كشورهای غربی كمترین اعتنایی به او نخواهند كرد؛ چنانچه رئیس جمهور بی‌عقل آمریكا این مطلب را یادآور شد كه هدفشان جز دوشیدن عربستان نیست. امروز عربستان با هزینه‌های كلان به خیال خودش به دنبال خرید ثبات و امنیت در منطقه است؛ زهی خیال باطل.

وی ضمن اشاره به ثبات و امنیت ایران اسلامی در منطقه، ادامه داد: امنیت حقیقی را ما در جمهوری اسلامی ایران داریم كه حاصل ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و مردم خوب میهن اسلامی است كه نه آمریكا و نه هیچ‌كشور دیگری، نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بكند؛ لذا امروز شاهد این هستیم كه همه‌ معادلات منطقه به دلیل همین ایثارگری‌ها و فداكاری‌ها به هم ریخته است.

كدخدایی با تأكید بر اینكه مسئولین موظف هستند مشكلات مردم را حل كنند، گفت: همانگونه كه مردم در مقاطع مختلف مانند 22 بهمن، روز قدس، 9 دی و در انتخابات حضور می‌یابند تا از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت كنند، مسئولین نیز باید قدر این مردم خوب و شریف را بدانند و تلاش كنند مشكلات مردم را حل كنند. در هیچ‌كجای دنیا چنین ملت صبور و ایثارگری وجود ندارد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات