۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۲۱۳
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آماده باش محور مقاومت برای مقابله با تهدیدهای آمریکا

جریان های مختلف مقاومت اسلامی عراق، سوریه و لبنان پس از تهدیدهای غرب به حالت آماده باش درآمده و نسبت به هرگونه ماجراجویی آمریکایی‌ها هشدار دادند.
جهان اسلام در هفته ای که گذشت

خبرگزاری رسا ـ گروه بین الملل: در بسته خبری این هفته «جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت» سرخط مهمترین اخبار هفته گذشته را مرور خواهیم کرد:

هشدار علمای لبنان درباره دروغ پردازی آمریکایی‌ها
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت با اشاره به تهدید حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانههای واهی نظیر استفاده از سلاحهای شیمیایی گفت: استفاده از سلاحهای شیمیایی تحت هر شرایطی را جایز نمیدانیم، اما مسالهای بسیار مهم، تهدیدات بی اساس و تکرار ادعاهای اثبات نشده گذشته است.

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی4 سوریه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل تعمدا به دنبال قتل اعضای سپاه پاسداران ایران بود و این در هفت سال جنگ سوریه بی‌سابقه بود.» وی افزود: «البته ایرانی‌ها خود در خصوص پاسخشان تصمیم خواهند گرفت اما من به اسرائیلی ها می‌گویم که مرتکب یک اشتباه تاریخی و حماقتی بزرگ شدند و خود را به ورطه رویارویی مستقیم با ایران افکندند.»

حجت الاسلام شيخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه عنوان کرد: ملت لبنان تا زمانی که از جبهه مقاومت حمایت میکند نباید از تحولات منطقه بترسد زیرا ما با قوت در برابر هر طرح و اقدامی که درپی دست درازی به کشورمان باشد، میایستیم و از کرامت و عزت خود دفاع میکنیم.

آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان تصریح کرد: آمریکا برای اجرای نقشه شیطانی خود در سوریه درپی متحد و همراه کردن برخی از کشورها است. آمریکا باید بداند اگر این اقدام احمقانه را کلید بزند به گونه ای با او برخورد میشود که دیگر قدرت سابقش را نخواهد داشت که دست به هر کاری بزند.

 حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: با بررسی اقدامات و فعالیتهای رییس جمهور آمریکا در قبال کشورهای مختلف در میابیم که این تهدیدات توخالی و بیشتر به نتایج عادی منجر میشود. در زمانی که تنش میان آمریکا و کره شمالی بالا گرفت، همه منتظر آغاز جنگ جهانی بودند اما هر دو کشور به سمت مذاکره رفتند.

شیخ احمد قطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان با اشاره به انتخابات آینده پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: رهبران سیاسی لبنان باید از سخنان تحریک آمیز مذهبی و طائفهای که آتش اختلافات را شعلهور میکنند، به شدت دوری سازند و در راستای مصالح و امنیت لبنان قدم بردارند.

 حجت الاسلام سید عبداللطیف فضل الله از روحانیان لبنانی با اشاره به آخرین تحولات فلسطین گفت: وحدت مردم فلسطین موجب حفظ این کشور و قدس شریف میشود. همه جریان و احزاب فلسطینی باید در برابر طرحهای شوم آمریکا و مواضع غربی و عربی متحد شوند.

درخواست مقتدا صدر از دولت عراق برای مقابله با آمریکایی‌ها
حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق گفت: «اظهارات رییس جمهور آمریکا در خصوص سوریه در این روزها، اظهارات تحریک آمیزی است و منطقه را به قهقرا خواهد برد». وی خاطر نشان کرد که «ما به دولت عراق برای پشتیبانی از مرزهای غربی اعلام آمادگی می‌کنیم تا شر آمریکایی و اشغال سوریه توسط آمریکا را دور کنیم».

حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیر کل نجبای عراق با اشاره به سیاست استعماری دشمنان مقاومت، تصریح کرد: مثلث شرارت (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) را در لیست تروریسم قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق طی سخنانی تصریح کرد: تقارن زمانی سرنگونی حزب بعث با شهادت سید محمد باقر صدر به دست صدام دیکتاتور عراق یک مساله طبیعی و عادی نبود بلکه مشیت الهی است و این پیام را می رساند که ظالم عمری کوتاه دارد گرچه قدرتمند باشد.

حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: ما برای اصلاح اخلاقیات تنها نیازمند کار و تلاش سخت و فضای گروهی مناسب هستیم. پیش از این اشاره کردیم که جامعه عراق نیازمند میانه روی اجتماعی است، که این نوع میانه روی از خود ما  درقالب افراد جامعه، خانواده ها،محله ها و جامعه آغاز می شود.

حجت‌الاسلام يوسف الناصری معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به اظهارات موهن ولیعهد سعودی درباره امام زمان (عج) و جمهوری اسلامی ایران، «بن‌سلمان» را فردی جاهل به الفبای دین و نوکر مستکبران توصیف و تصریح کرد: رژیم شرور سعودی تفرقه‌جو است؛ وگرنه حتی القاعده نیز به مهدویت اعتقاد داشت و «بن‌لادن» را مهدی موعود می‌دانست! اغلب مقامات ارشد آمریکایی هم پیرو کلیسای انجلیکانی هستند و به موضوع منجی اعتقاد دارند.

فواد معصوم رییس جمهور عراق اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که در قالب بشردوستانه و لجستیکی به عراق در نبرد با تروریسم و داعش کمک کرد.

حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق تحریم انتخابات عراق را کاملا اشتباه توصیف و تصریح کرد: همه دولت‌ها تا کنون تلاش کرده اند در راستای منافع مردم عراق تلاش کنند.

ادامه وضعیت نامساعد شیخ زکزاکی در زندان 
مصر:
مرکز اطلاع رسانی مشايخ الازهر با تکذیب مطلب نسبت داده شده به احمد طیب شیخ الازهر مصر از سوی روزنامه الحیاة لندن، این امر را برخاسته از فهم غلط خبرنگار این روزنامه در قاهره دانست. پیش از این روزنامه الحیاة نوشته بود: شیخ الازهر در ادامه تاکید کرده است که من به عنوان یک مسلمان نباید اینگونه فکر کنم که حقیقت مطلق را در اختیار دارم همانگونه که یک مسیحی نباید چنین اندیشه کند پس باید مجالی برای اشتباه قرار داد.

 یوسف عامر نایب رییس دانشگاه الازهر گفت: سریال‌های ترکیه‌ای و هندی تهدیدی بر ثبات مصر هستند. این سریال‌ها تهدید جدی برای عموم مردم است و به فرهنگ مصر و زبان و هویت عربی ضربه می‌زنند. در این راستا همگان باید از هویت و زبان و دین و وطن عربی در برابر این هجمه محافظت کنند.

فلسطین: اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: راهپیمایی بازگشت، اهدافی راهبردی را محقق کرده و فشارها و توطئه‌ها علیه این منطقه منجر به تسلیم نوار غزه نخواهد شد.

داوود شهاب مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی با اشاره به فضاسازی جنگ‌طلبانه آمریکا علیه سوریه، اعلام کرد با اقدامات خصمانه رییس جمهور آمریکا، نمی‌شود جنایاتی مثل جنایت علیه قدس را فراموش کرد.

بحرین: کمیته زندانیان آزادی «احرار» اعلام کرد که نیروهای امنیتی با حمله به تظاهرکنندگان 6 نفر را بازداشت کردند که از این میان دو نفر به اعدام و یک نفر به تحمل هفت سال حبس محکوم شده است. از آغاز محاصره منطقه الدراز بحرین تا کنون 190 نفر از حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در تظاهرات علیه حصر خانگی ایشان از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شدند.

سازمان عفو بین‌الملل بر ضرورت آزادی فوری زندانیان سیاسی در بحرین که صرفاً به‌دلیل ابراز عقیده خود به‌شیوه صلح‌آمیز به زندان افتاده‌اند، تأکید کرد. این سازمان اعلام کرد که پشت‌پرده جایزه بزرگ مسابقات «فرمول1» که در منامه در حال برگزاری است، سال‌ها سرکوب معارضان دیده می‌شود و رژیم آل‌خلیفه به سرکوب وحشیانه آزادی بیان در سایه زرق‌وبرق این مسابقات ادامه می‌دهد.

عربستان: نظامیان سعودی به حسینیه «بن جمعه» در محله «الکویکب» در منطقه شیعه نشین قطیف یورش بردند. فعالان توئیتری عربستان می گویند که نظامیان سعودی پس از یورش به این حسینیه، سه نفر از اهالی قطیف را بازداشت کردند.

پاکستان: هزاره‌های شهر کویته مرکز بلوچستان پاکستان با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز در اعتراض به کشتار شیعیان که وارد هشتمین روز خود شده خواهان اقدامات جدی دولت در این زمینه شدند. این تحصن هفته گذشته و پس از ترور دو تن از شیعیان هزاره در شهر کویته آغاز شده بود.

نیجریه: سهیله الزکزاکی دختر شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی نیجریه به پایگاه خبری العهد اعلام کرد که پدرش از بیماری چشمی رنج می‌برد و بیماری گلوکوم (آب سیاه) وی در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد.

سوریه: محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه، آزادی قدس را مهمترین رویکرد حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رویکرد باید راهبرد اساسی همه مسلمانان باشد./۹۸۱/ب۹۵۲/ک 

 

ارسال نظرات