۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۱۲۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مسلمانان باید همانند پیامبراکرم پیام رسان و مبلغ دین اسلام باشند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسلمانان نیز باید همانند پیامبراکرم پیام رسان و مبلغ دین اسلام باشند، گفت: شفاعت در قیامت شامل کسانی می‌شود که در رفتار، کردار و اخلاق از پیامبر تبعیت کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه همدانی‌ها گفت: ابلاغ دین مهمترین مسؤولیت پیامبراکرم(ص) بود مسؤولیتی که از نظر سنگینی، معنوی و گستردگی از زمان حضرت آدم تا پیامبراکرم بی نظیر بود.

وی افزود: معرفت به خداوند مهمترین پشتوانه پیامبراکرم(ص) در انجام مسؤولیت بود حضرت از عمق وجود به عظمت این مسؤولیت آگاهی داشتند بر همین اساس همه امور و فعالیت خود را در هنگام انجام مسؤولیت عبادت می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان محبت و عشق را دومین عامل و پشتوانه پیامبراکرم(ص) در انجام مسؤولیت دانست و ابراز کرد: ایشان 23 سال بدون کمترین توقفی به ابلاغ رسالت پرداختند. با این وجود اینکه گاهی در حین انجام وظیفه خطرات جانی ایشان را تهدید می‌کرد اما هرگز از انجام این وظیفه خطیر عقب نشینی نکردند.

استاد حوزه علمیه درباره کیفیت زیارت پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: طبق صریح روایات در هنگامی که زائر در محضر رسول خدا حاضر می‌شود باید بگوید: ای پیامبر عظیم شان اسلام من اقرار و اعتراف می‌کنم که تمام پیام‌های خداوند را به ملت رساندی و برای رساندن این پیام چه تهمت‌ها، آزارها و افتراها را تحمل نکردی و این مسؤولیت را به خوبی به جای آوردی.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه پیامبراکرم باید برای همگان سرمشق و الگو باشد، گفت: رسول خدا کامل‌ترین الگو برای بشریت است از این رو انسان باید مراقب باشد بین خود و پیامبر جدایی ایجاد نشود و سعی کند در همه امور همانند پیامبر عمل کند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: پیامبراکرم آنچه انسان را به بهشت می‌رساند و از جهنم حفظ می‌کند را بیان فرمودند و حتی هنگام مرگ از انجام مسؤولیت که هدایت مردم بود غفلت نکردند و به تکالیف الهی خویش عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه مسلمانان نیز باید همانند پیامبراکرم پیام رسان و مبلغ دین اسلام باشند، بیان داشت: شفاعت در قیامت شامل کسانی می‌شود که در رفتار، کردار و اخلاق از پیامبر تبعیت کند.

وی در پایان با بیان اینکه پیامبراکرم خیرخواه امت بودند، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم از گناه کردن مسلمانان بسیار غمگین می‌شدند و غصه می‌خوردند و هرگز نسبت به سعادت امت بی تفاوت نبودند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات