۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۱۸۳
تحلیل‌گر مسائل فرهنگی و سیاسی تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع با کارشکنان اقتصادی

حجت الاسلام مقدمی بیان کرد: برای برخی که در مبادی کار هستند صرفه اقتصادی ندارد که کالای داخلی تولید شود و سود آنها در واردات است، متأسفانه این افراد مسئولیت‌هایی هم دارند.
حجت الاسلام مقدمی

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که، بحث حمایت از کالای داخلی سابقه دیرینه دارد اظهار داشت: مسأله کالای داخلی، امر جدیدی نیست و از زمان قدیم در جاهایی مانند نجف و... هم بحث خرید کالای غیرداخلی مطرح بوده است.

حرمت تضعیف اسلام و تقویت دشمن

وی در ادامه افزود: از سوی برخی علمای قدیم هم هرگونه خریدی که منتج به تقویت دشمن و تضعیف اسلام شود فتوا به حرمت آن کالا داده می‌شد، در حال حاضرشاید به‌خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی فتوا به حرمت داده نمی‌شود.

تحلیل‌گر مسائل فرهنگی تضعیف نظام اسلامی و تقویت جبهه دشمن را محکوم کرده و تأکید داشت: وقتی خرید یا حرکتی از سوی مردم سبب تقویت دشمن و تضعیف جبهه خودی شود، کمک کردن به دشمن محسوب می‌شود و به نظر، عملی خلاف شرع است، حال چون مراجع عظام فتوا نداده‌اند، ما هم حق فتوا دادن نداریم و نمی‌گوییم حرام است.

وی با تشبیه جنگ اقتصادی به جنگ نظامی گفت: قطعا در زمان جنگ نظامی، فتوای علما درباره فروش سلاح به دشمن و تقویت نظامی دشمن حرمت است، اما در حال حاضر که جنگ، جنگ اقتصادی است، طبیعتا باید تقویت اقتصادی دشمن هم اشکال و حرمت داشته باشد.

آینده مردم وابسته به حمایت از کالای داخلی

حجت الاسلام مقدمی ادامه داد: احتمال حرمت وجود دارد و قطعا هر عقلی تقویت دشمن را محکوم می‌کند، مردم باید با این دید به قضیه نگاه کنند، در این صورت باید دقت کرد حرف‌های مبنی بر خوب نبودن جنس داخلی در چه شرایطی گفته می‌شود.

وی آینده و زندگی مردم را وابسته به حمایت از کالای داخلی دانست و ابراز داشت: ممکن است کیفیت جنس خارجی بهتر باشد؛ اما باید توجه داشت در جنگ اقتصادی شرایط خاصی حاکم است که آینده وزندگی جوان‌ها به آن بستگی دارد و باید به شدت روی این مسأله حساس بود.

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم درباره وظیفه روحانیت درباره حمایت از کالای داخلی بیان کرد: بخشی از راهبردهای جذب مردم به سمت کالای داخلی وظیفه روحانیت است که اگر خوب تبلیغ شود و جوانب امر برای مردم روشن شود، از آنجایی که بسیاری از مردم ایران متدین هستند؛ اگر احساس کنند که مسأله حق و باطل، دین و زندگی است محکم می‌ایستند، مقتصدانه عمل می‌کنند و پشت نظام و اسلام می‌ایستند.

لزوم برخورد قاطع با کارشکنان اقتصادی

وی با ضروری دانستن روشنگری درباره زوایای پنهان و خطرات اقتصادی کشور تأکید کرد: زوایای پنهان این قضیه باید برای مردم روشن شود، مردم بایستی بتوانند صحنه را خوب احساس کنند، در آن صورت خود آنها بهتر می‌دانند که چه کنند.

حجت الاسلام مقدمی تأکید کرد: تولیدکننده‌ها باید طوری کیفیت اجناس خود را بهبود بخشند که مردم با خیال راحت آن جنس را خریداری کنند؛ چراکه حتی فرد بی‌دین هم جنس با کیفیت را خریداری می‌کند، یعنی همه مردم دیندار نیستند و کیفیت اجناس باید طوری باشد که حتی افراد ضدانقلاب و ضددین هم به‌خاطرکیفیت بالای جنس ایرانی، آن را خریداری کند.

وی با بیان این‌که جوان ایرانی توانایی ارتقاء کیفیت کالای داخلی را دارد بیان کرد: توانایی ارتقاء کیفیت اجناس داخلی در ایران وجود دارد و تنها به همت و جدیت نیاز دارد، متأسفانه برای برخی که در مبادی کار هستند صرفه اقتصادی ندارد که کالای داخلی تولید شود و سود آنها در واردات است.

فعال عرصه فرهنگ و تبلیغ در پایان برخورد قاطع با کارشکنان اقتصادی را ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه این افراد مسئولیت‌هایی هم دارند و گلوگاه‌هایی در دست آنها است که جریان کار را به سمت واردات کالای خارجی هدایت می‌کنند، نظام اسلامی باید با چنین افرادی برخورد قاطع داشته باشد تا مانع رشد اقتصادی نشوند./۸۷۶/ت۳۰۲/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات