۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۱۵۴
مداح و ذاکر اهل بیت:

مداحی شناخت جایگاه رفیع ستایشگری اهل بیت است

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه کسانی که روضه برای سیدالشهدا می خوانند در واقع لباس نوکری به تن کرده اند به شرط اینکه انجام این کار با هدف شهرت و تلاش برای در قله قرار گرفتن از سوی رسانه ها نباشد، گفت: در واقع مداحی بت تراشی برای مردم نیست.
دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میرزا محمدی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در افتتاحیه دوره آموزش تخصصی مداحی و مجمع الذاکرین رضوان که شامگاه 24 فروردین در حرم رضوی برگزار شد، به تبیین جایگاه نعمت ستایش گرایی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که نخستین قدم برای حفظ این نعمت و شکرگزاری نسبت به آن و ثبات قدم بودن در این مسیر، نعمت شناخت جایگاه رفیع ستایشگری اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: در واقع برای شناخت این نعمت بایستی به سراغ متخصصین رفت.

این نخبه تبلیغ در ادامه با بیان اینکه بعد از آفرینش رسول اکرم(ص) نعمتی بزرگتر و ارزشمندتر از نعمت امام نداریم، گفت: به طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمود این نعمت از قرآن کریم هم بالاتر است.

وی با اشاره به این مطلب که در همین راستا از دیگر نعمات ارزشمندی که خداوند به دلیل آفرینش پیامبران و امامان به انسان داده است، همین نعمت ستایشگری است، تصریح کرد: با توجه به سخنان امام سجاد(ع) جاری شدن نام مقدس پروردگار و اولیای الهی از جمله دیگر نعمات خداوندی است که بر زبان انسان ذکر الله جاری شود.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه ذکر الله مصادیقی دارد، تصریح کرد: در واقع نام ائمه طاهرین(ع) و ذکر فضایل و مناقب آنها از جمله این مصادیق است و از طرفی جاری شدن این ذکر نیازمند اذن و اجازه است که برای التزام به این نوکری از سوی پرودگار است.

وی با بیان اینکه این گزینش برای ستایشگری تکوینی است و دست دیگران نیست، گفت: کسانی که روضه برای سیدالشهدا می خوانند در واقع لباس نوکری به تن کرده اند به شرط اینکه انجام این کار با هدف شهرت و  تلاش برای در قله قرار گرفتن از سوی رسانه ها نباشد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به این مطلب که افرادی که مداحی ائمه (ع) را دارند ریزه خوار سفره دیگری نیستند، تصریح کرد: شناخت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در درجه اول اهمیت است و از طرفی نباید مداح نما باشیم و فقط قیافه و صدا و آهنگ خودمان را به مردم نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه مداحان نیامده اند که برای مردم بت بتراشند که به جای خداوند پرستش شوند، اظهار کرد: در واقع ما مانند حضرت فاطمه(س) که برای دفاع از ولایت وارد صحنه شد نیز باید همه تلاشمان این باشد که برای نوکری این ائمه مداحی داشته باشیم./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات