۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۶۱۱۴۵
زرآبادی در گفت‌وگو با رسا:

استفاده از کالای خارجی سبب سخت تر شدن زندگی کارگران ایرانی می شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی فرهنگ سازی را شرط اول تحقق شعار سال دانست و گفت: ترجیح دادن کالای خارجی در اصل سخت‌تر کردن زندگی برای تولیدکنندگان و کارگر ایرانی است.
سید حمیده زرآبادی

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال که رهبر معظم انقلاب آن را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، گفت: شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است در دل شعارهای سالهای گذشته نیز وجود داشت، حمایت از کالای ایرانی جز با تولید کالای ایرانی میسر نمی‌شود بنابراین اولین گام در تحقق شعار سال جدید حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیز مساوی با ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور است همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری چند سال اخیر به همه این موضوعات در قالب اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی پرداختند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در بودجه سال 97 رویکرد حمایت از صنایع داخلی از طریق مشوق‌های صادراتی، نوسازی صنایع و تهاتر بدهی‌ها را مد نظر قرار داد، ابراز کرد: البته موارد دیگری از قبیل مبارزه با قاچاق، مدیریت واردات کالا با برنامه‌ای مدون، مبارزه با فساد اداری، رانت و عدم اجرا شدن مصوبات نیز در تحقق شعار سال اهمیت بسزایی دارد.

زرآبادی درباره نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: نقش مردم در تحقق شعار سال ترجیح کالای ایرانی به کالای خارجی است، اگر این اطمینان به مردم داده شود که طبق برنامه‌ای مدون و در مدت زمانی مشخص رقابت پذیری، کیفیت و قیمت کالای داخلی بهبود پیدا می‌کند طبیعی است که مردم نیز به خرید و مصرف کالای ایرانی تشویق خواهند شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم مطمئن شوند که با خرید آنها در طی زمان کوتاه کیفیت کالا افزایش و قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد یقینا سهم خود را در حمایت از کالای ایرانی پرداخت خواهند کرد.

وی در پایان فرهنگ سازی را شرط اول تحقق شعار سال دانست و تاکید کرد: فرهنگ سازی در حمایت از کالای ایرانی نقش مهمی دارد، از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز باید استانداردهای کیفیت و رقابت پذیری را مراعات کنند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات