۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۶۱۱۳۳
امیر سیاری:

آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستیم

رییس ستاد مشترک ارتش با تأکید بر این که برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده هستیم، گفت: نیروهای مسلح کشورمان این آمادگی را دارند که برای حفظ انقلاب در تمام عرصه ها حاضر باشند.
امیر سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز ارتش گفت: نامگذاری 29 فروردین به روز ارتش تدبیر امام راحل بوده است، پیش از انقلاب اسلامی بدنه ارتش جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) به انقلاب اسلامی پیوست و این مساله از دلایل پیروزی انقلاب است.

وی افزود: گرچه که مردم مدافع انقلاب اسلامی هستند و از این انقلاب دفاع می کنند، اما به هر حال هر انقلابی نیاز به مدافع مسلح دارد که در برابر هجمه ها دفاع کند و این وظیفه در ابتدای انقلاب بر عهده ارتش جمهوری اسلامی بود، دشمنان انقلاب و عوامل خود فروخته سعی داشتند که ارتش را از انقلاب بگیرند و برخی در ابتدای انقلاب اسلامی شعار انحلال ارتش را سر می دادند.

امیر سیاری  با بیان این که نگاه عمیق و تدبیر امام خمینی(ره)شد که ترفندهای دشمنان علیه ارتش جمهوری اسلامی خنثی شود، اظهار داشت: ایشان در 26 فروردین ماه سال 1358 اطلاعیه صادر و اعلام کردند که روز 29 فروردین ماه روز ارتش است و ارتش در این روز موظف است که در شهرها رژه برود؛ روز 29 فروردین روز تولد ارتش جمهوری اسلامی و روز شکست دشمنان انقلاب اسلامی است و ارتش در هر سال در این روز رژه می رود.

وی ادامه داد: دشمن با تکیه بر عوامل ضد انقلاب بحث اختلافات قومی و مذهبی را راه می اندازد اما به فرمان امام ارتش علی رغم مشکلاتی که داشت به کمک مردم در برابر ضد انقلاب ایستاد و ترفند دشمن را در ایجاد اختلافات مذهبی و قومیتی خنثی کرد؛ ارتش در ابتدای انقلاب و  پیش از شروع جنگ تحمیلی هزاران شهید در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ابراز داشت: دشمن در روز 31 شهریورماه با پشتیبانی شرق و غرب به کشورمان حمله کرد تا انقلاب را شکست دهد، ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی در عرصه حاضر شد و با جلوگیری از پیشروی دشمن، او را عقب راند. نیروی هوایی ارتش در همان ابتدای جنگ تحمیلی در یک روز با 140 جنگنده پایگاه های مختلف دشمن را بمباران کرد که این عملیات بی نظیر بود.

وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هفتم آذرماه سال 1359، نیروی دریایی دشمن بعثی را به صورت کامل منهدم کرد. پیروزی های ارتش در شکست دادن دشمن در عرصه های مختلف جنگ، عظمت نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: برخی در پیروزی های کشورمان در دوران جنگ تحمیلی ابهام دارند. به این افراد باید گفت که دشمن ما که رژیم بعثی بود با وجود تمام پشتیبانی های شرق و غرب اکنون در کجا قرار دارد و کشورمان در چه جایگاهی است، اینها نشانه های پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب فرمودند که باید در تامین تجهیزات نظامی خودکفا باشیم و در این راستا در ارتش حرکت کردیم و امروز برای دفاع از کشورمان نیاز به کمک کسی نداریم.

رییس ستاد مشترک ارتش با بیان این که ارتش در هر جایی که مردم نیاز داشتند به کمک آنها رفت، گفت: این مساله را در سال گذشته در زلزله استان کرمانشاه مشاهده کردیم. ارتش اکنون در سواحل مکران حضور یافته و در حال توسعه این سواحل است. همچنین سامانه بهداشت و درمان ارتش در مناطق محروم به مردم خدمات ارائه می دهد؛  رهبر انقلاب فرمودند جا دارد ارتش را ارتش حزب اللهی و مردمی بنامیم.

وی افزود: امروز کشور ما تهدید دارد،  چون شعارهای انقلاب اسلامی را دنبال می کنیم مورد تهدید هستیم. دشمن استکباری یک ملت انقلابی و آزاده را نمی خواهد. دشمن می خواهد همان رفتاری با برخی از کشورهای همسایه دارد، با ما داشته باشد، دشمن برخی از کشورها را گاو شیرده می داند.

امیر سیاری با تأکید بر این که برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده هستیم، اظهار داشت: نیروهای مسلح کشورمان این آمادگی را دارند که برای حفظ انقلاب در تمام عرصه ها حاضر باشند. برای تامین تجهیزات نظامی خود در عرصه های زمینی، دریایی و هوایی، دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کنیم و در این زمینه خودکفا هستیم؛ دست نیاز به سوی دیگران نیاز نمی کنیم و از کسی اجازه نمی گیریم.

وی ادامه داد: ما برای ساخت تجهیزات نظامی از کسی ترسی نداریم و به آنچه که به دست آوردیم، بسنده نمی کنیم و تجهیزات نظامی خودمان را به روز نگه می داریم؛ امروز در ارتش، نیروهای مومن، متعهد، متخصص، شهادت طلب و با دانش داریم و این مساله جزو افتخارات ارتش انقلابی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ابراز داشت: در برابر هر گونه تهدید ایستادگی می کنیم و جواب هر تهدید را خواهیم داد. برای رسیدن به توان بازدارندگی تمام اقدامات لازم را انجام دادیم و پیشنهاد می کنیم که کسی به دنبال امتحان توان رزمی کشورمان نباشد./1323/

ارسال نظرات