۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۱۳۰
مدیر مدرسه انسیه الحورا:

شعار سال نباید در سخنرانی و برگزاری همایش خلاصه شود

مدیر مدرسه انسیه الحورا با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی رمز رسیدن به بی نیازی و عدم وابسته بودن به کشورهای مختلف است، گفت: مسؤولان حمایت از کالای ایرانی را در سخنرانی و برگزاری همایش‌های مختلف خلاصه نکنند.
حمایت از کالای ایرانی

مریم گران رکاب مدیر مدرسه انسیه الحورا خیرآباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره اهمیت تحقق شعار سال که رهبر معظم انقلاب آن را «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، گفت‌: اهمیت تولید داخلی و ملی بر کسی پوشیده نیست، تولید و اشتغال دو کفه یک ترازو برای پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی جنس خارجی وارد كشور شد، توليد داخلی مي‌خوابد، وقتی توليد داخلی خوابيد جوان ما بيكار می‌شود؛ بر همین اساس توجه به تولید داخلی در رونق کسب و کار کشور بسیار حائز اهمیت است.

گران رکاب با تاکید بر اینکه حمایت از کالای داخلی نیاز به فرهنگ سازی دارد، ابراز کرد: نهادینه کردن فرهنگ مصرف داخلی نیاز به صداقت و همگام شدن مسؤولان با مردم دارد و نقش بسزایی در اهتمام ورزیدن مردم به استفاده از کالای ایرانی خواهد داشت.

مدیر مدرسه انسیه الحورا با تاکید براینکه کالای ایرانی باید متناسب با سلیقه مصرف کننده داخلی و سلایق کشورهای هدف صادرات تولید شود، اظهار داشت: مسؤولان و تولیدکنندگان با تلاش در جهت کسب رضایت مشتری و بالا بردن کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش و رعایت استاندارهای مورد انتظار می‌توانند باعث افزایش خرید و فروش و رونق اقتصادی کشور شوند.

وی با اشاره به نقش مسؤولان در حمایت از کالای داخلی، گفت: اهتمام کمتر مسؤولان به بحث تجارت و اندوختن ثروت و همچنین توجه بیشتر به مباحث اجرایی و عملیاتی و پرهیز از سخنرانی و برگزاری همایشهای مختلف در موضوع شعار سال می‌تواند باعث پیشرفت کشور و دلگرم شدن مردم شود.

گران رکاب ادامه داد: از سوی دیگر نظرسنجی از اقشار مختلف مردم و برنامه ریزی صحیح و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی رمز رسیدن به بی نیازی و عدم وابسته بودن به کشورهای مختلف است.

مدیر مدرسه انسیه الحورا درباره نقش تولید کنندگان داخلی در حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی با رضایت به سود کمتر و با بالا بردن کیفیت کالای تولید شده می‌توانند ره صدساله را در یک شب با صبوری و به کارگیری دانش و تجربه طی کنند و گام مهمی در بهبود وضعیت فعلی تولید بردارند.

وی با اشاره به توانمندیهای ایران در زمینه‌های مختلف، بیان داشت: همانطور که ما در موضوعات مختلفی چون توان نظامی، پزشکی، هنری و ... توانستیم توانمندیهای خودمان را به جهانیان به اثبات برسانیم در زمینه احیای اقتصادی و بلند آوازه کردن کالاهای با کیفیت ایرانی نیز می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

گران رکاب ادامه داد: این مهم به دست نمی‌ آید مگر در پرتو حمایت از نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها و تمرکز حمایتی و مالی از پروژهای ضروری کشور و اهداف بلند مدت.

مدیر مدرسه انسیه الحورا در پایان خاطرنشان کرد: تنبیه اخلال گران و مفسیدین و وارد کنندگان کالای قاچاق و تشویق فعالان تولیدات داخلی و بها دادن به آنها امری لازم و ضروری است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات