۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۱۱۶
آیت الله صفایی بوشهری:

اقتدار نظام به واسطه داشتن نیروهای مسلح و ارتش مقتدر است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بی تردید بخش اعظمی از اقتدار نظام به واسطه داشتن نیروهای مسلح و ارتش مقتدر است به همین دلیل بخش بسیاری از سرافرازی این نظام مرهون اقتدار نیروهای مسلح است.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تبریک پیش رو بودن عید مبعث گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها شخصیتی است که در عالم وجود، ذات اقدس الهی و فرشتگان بر او صلوات می فرستند، این برای ما به عنوان پیروان این پیامبر باعث افتخار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و ثمرات آن اظهار داشت: این انقلاب آمده است تا جامعه را به سمت تحقق اسلام ناب محمدی هدایت کند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، بر انجام کارهای خوب تاکید کرد و ابراز داشت: از تمامی بانیان مساجد، روحانیت و مردم تقاضا دارم نمازهای خود را در مسجد به جماعت بخوانند چراکه چراغ مسجد نباید خاموش شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نهضت نماز صبح خوانی در مساجد بوشهر به راه افتاده است اظهار داشت: ثواب نماز جماعت خواندن در مسجد به حدی است که فرشتگان قادر به نوشتن آن نیستند و این یکی از الطاف و رحمت خداوند است.

وی یکی از بلاها را «تدریج» عنوان کرد و گفت: تدریج به معنای آرام گیری و سخت گیری است و تنها راه نجات انسان از عذاب تدریجی داشتن ایمان، تقوا، اخلاق و خدمت است و جامعه ای که در آن این موارد باشد آن جامعه، الهی خواهد بود.

امام جمعه بوشهر در ادامه خدمت کردن را فرصتی برای مسؤولان عنوان کرد و افزود: خداوند به شما توفیق داشتن این سمت و پست را داده و باید با داشتن ایمان و تقوا و اخلاق آن را گرامی بدارید و از آن برای خدمت به مردم استفاده کنید.

آیت الله صفایی بوشهری به در پیش رو بودن روز ارتش پرداخت و با گرامیداشت این روز بیان داشت: بی تردید بخش اعظمی از اقتدار نظام به واسطه داشتن نیروهای مسلح و ارتش مقتدر است به همین دلیل بخش بسیاری از سرافرازی این نظام مرهون اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: از آغاز انقلاب اسلامی نیروهای مسلح و ارتش در عرصه های مختلف به ویژه خودکفایی و ساخت تجهیزات الکترونیکی سربلند بودند و حضور مقتدرانه ای در جغرافیای این کره خاکی داشته اند و به همین جهت محبوب ترین ارتش جهان از نگاه مردم محسوب می شوند.

نماینده ولی فیقه در استان بوشهر با تاکید به مسؤولان استان آنها را نسبت به احترام گذاشتن به مردم توصیه کرد و گفت: مردم داری شرط عقلانیت است.

وی با اشاره تلویحی به تخریب منزل برخی از شهروندان جنوب شهر بوشهر توسط شهرداری اظهار داشت: در ارتباط با ساخت و ساز و مواردی که مجوز نداشته است حریم مردم را نگه دارید؛ این مردم بسیار عزیز هستند. اگر مجوز نداشتند و یا خطا کردند با گفت وگو و منطق آن را حل کنید و مردم نیز کارهای خود را از فقط از مجرای قانونی خود انجام دهند./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات