۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۶۱۱۱۳
امام جمعه تبریز:

مردم منتظر پاسخ‌ قانع کننده مسؤولان اقتصادی هستند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جامعه منتظر پاسخ‌ قانع کننده از سوی دستگاه‌های مسؤول در زمینه اقتصاد و سیر صعودی قیمت ارز است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به نوسات قیمت ارز و بروز برخی مشکلات اقتصادی در روزهای اخیر اظهار داشت: عدم مدیریت بازار ارز در طول سال‌های گذشته کاملا مشهود بوده است.

وی ادامه داد: از یک سو گرانی ارز خارجی و از سوی دیگر بی‌تحرکی نهادهای مسؤول، اقتصاد کشور را دستخوش تلاطم‌ کرد، تا جایی که قیمت ارز تا چند روز گذشته سیر صعودی به خود گرفته بود، اگر چه اقدامات دولت در اعلام نرخ رسمی دلار و کنترل بازار ارز تلاطم بازار ارز را کم کرد اما هنوز دلال‌های دلار در کشور جولان می دهند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که جامعه منتظر پاسخ‌ قانع کننده از سوی دستگاه‌های مسؤول در زمینه اقتصاد و سیر صعودی قیمت ارز است، تصریح کرد: مقام‌های مسؤول علت بحران ارز را موارد مختلفی از جمله شیطنت‌های خارجی دانستند، اما سؤال این است که تا کی باید چشمان مدیران به خارج باشد؟

وی ادامه داد: تا کی باید منتظر باشیم؛ ببینیم آمریکا یا فلان کشور ما را تحریم می‌کند یا نمی‌کند؟ رویایی محقق شدن وعده های برجام تا کی ادامه خواهد داشت؟ مگر راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل هنوز مشخص نشده است؟ هنوز مشکلات اقتصادی کشور  برای صاحب‌نظران مبهم است، در حالی‌که ریشه اصلی این مشکلات در عدم توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی و توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی کشور توصیه مهم رهبر انقلاب بوده و است، گفت: درست است که مسؤولان در سال‌های اخیر توصیه های رهبری نظام را در حد توان عمل کردند؛ اما متأسفانه باید گفت؛ آنگونه که باید رهنمودهای ایشان در ارتباط با الزامات اقتصاد مقاومتی عملی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به یکی از فرودگاه‌های سوریه در روزهای گذشته اظهار داشت: در نتیجه این حمله تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در فرودگاه که مشغول عملیات مستشاری بودند؛ به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهید اکبر زوار جنتی از تبریز نیز در جریان این حمله صهیونیستی به آرزوی دیرین خود رسید، گفت: با صراحت تمام اعلام می کنیم؛ رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران باشد؛ مقامات این رژیم کودک‌‌کش بدانند محور مقاومت از این تهدیدها هراسی ندارد.

وی با اشاره به اذعان مقامات صهیونیستی مبنی بر این‌که اجازه نمی‌دهند ایران در سوریه باقی بماند یا حضورش را گسترش دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران هر کجا برای کمک به محور مقاومت و مقابله با سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی لازم باشد، حضور پیدا خواهد کرد و برای این حضور منتظر چراغ سبز و قرمز دیگران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی قاطع، کوبنده و در زمان و مکان مناسب خواهد بود، افزود: سران رژیم صهیونیستی منتظر انتقام خون شهدای ایرانی باشند، چراکه به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ دوران "بزن و در رو" گذشته است.

امام جمعه تبریز در پایان با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار داشت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان که در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مردمی در دفاع از ایران اسلامی به تکلیف خود عمل کردند، امروز نیز در دفاع از حریم انقلاب و ولایت لحظه‌ای غفلت نمی کنند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات