۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۱۱۱
آیت الله سعیدی:

ملت در برابر ورشکستگان سیاسی و تضعیف کنندگان نظام قاطعانه خواهد ایستاد | مسؤولان با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کنند

امام جمعه قم با بیان این که هرکس امروز به انسجام ملی حول محور رهبری خدشه وارد کند مورد خشم و تنفر خداوند و مردم است، گفت: ملت در برابر تضعیف کنندگان نظام و ورشکستگان سیاسی قاطعانه خواهد ایستاد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار بسیار صبور و بردبار بودند اما در برابر دستگاه ظالم و غاصب قاطع بودند و به صراحت موضع می گرفتند.

وی افزود: شیعیان در طول تاریخ برای احیا و تقویت مکتب اهل بیت(ع) شهدای بسیاری را تقدیم کردند، در انقلاب، دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم شهدای گرانقدری تقدیم اسلام شدند، شهید مهدی لطفی نیاسر در قم تشییع و خاکسپاری شد، پدر این شهید از اساتید حوزه در مراسم فرزند خود با لباس نو حضور پیدا کرد و گفت که من لباس نو پوشیدم تا همه بدانند شهادت افتخار ما است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک روز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: جهان در آستانه بعثت پیامبر در انحطاط و بحران اخلاقی و اعتقادی به سر می برد و جهالت، غارتگری، ظلم و فساد و بی عدالتی در همه جا گسترش پیدا کرد اما پیامبر مبعوث شد تا غل و زنجیر اسارت ها را از عقل و جان مردم بردارد.

وی با گرامیداشت روز روز ارتش و آرزوی اقتدار و عزت روز افزون برای نیروهای مسلح ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند نیروهای مسلح به اذن الهی دژهای استوار محکم برای مردم و زینت حاکمان هستند که دین به آن ها عزت می یابد و راه ها به وسیله آن ها امن می شود.

آیت الله سعیدی با بیان این که رهبر انقلاب در آغاز هر سال از حرم رضوی مطالب مهم و راهبردی را خطاب به دولت و ملت ایراد می کنند، ابراز داشت: امسال رهبر انقلاب به صورت ویژه درباره جوانان و به کار گیری آن ها در مدیریت ها تأکید و در این سخنرانی بیش از 40 بار از جوانان یاد و حمایت کردند.

وی عنوان کرد: تأکید ایشان برای میدان دادن به جوانان بر اساس آموزه های دینی و تجارب است، جوانان ثروت های واقعی کشور هستند، کشف و به کارگیری جوانان سبب پیشرفت کشور می شود اما به دلیل ساختارهای نامناسب فرصت رشد و پیشرفت برای آنان کمتر فراهم می شود در حالی که باید مانند دفاع مقدس باید به جوانان اعتماد کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: جوانان آن دوران درجنگی نابرابر مؤمنانه و جانانه در برابر متجاوزان دفاع کردند و داغ اشغال یک وجب از خاک کشور را بر دل دشمن گذاشتند، جوانان امروز نیز آمریکا، صهونیست ها، رژیم های مرتجع منطقه و  گروه های تروریستی را زمینگیر کردند که نشان دهنده توان و ظرفیت بالای جوانان است.

وی اضافه کرد: سؤال این است که چرا از جوانان استفاده نمی شود؟ آیا به دلیل شیوع باندبازی و تأثیر جناح ها است؟ آیا به دلیل صراحت و نکته سنج بودن جوانان است که مدیران بالادستی آنان را نمی پسندند؟ آیا به دلیل کسالت برخی از مدیران است که رغبتی به انتخاب جوانان ندارند؟ نشاط و تحرک جوانان دشمن را به فکر انداخته است.

آیت الله سعیدی با بیان این که دشمن درصدد کشاندن جوانان به فساد، بی بند و باری و اعتیاد است تا منشأ اثر نباشند، گفت: اگر مسؤولان  میدان کار و تلاش را به صورت جدی برای جوانان باز کنند یقینا تیر دشمن برای انحراف جوانان به سنگ خواهد خورد.

وی عنوان کرد: وقتی جوانان مشارکت بیشتری در اداره جامعه و امور کشور داشته باشند حس تعلق ملی آن ها به کشور و سرنوشت ایران افزایش پیدا می کند و جوانان اهداف خود را با اهداف انقلاب همسو و هماهنگ می بینند و اعتماد به مسؤولان و نظام بیشتر می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مسؤولان در همه قوا و سطوح باید به رهنمود رهبر معظم انقلاب توجه و سراسر کشور را تبدیل به کارگاهی بزرگ برای کار و تلاش جوانان کنند تا جلوی فتنه ها و توطئه ها علیه جوانان گرفته شود.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز و تأثیر آن بر اقتصاد کشور اضافه کرد: این نوسانات سبب اعتراض بسیاری از مردم و بزرگان مانند حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی شد، نوسان نرخ ارز در فواصل و مقاطع مختلف منطقی است اما نوسان ساعت به ساعت یقینا منطقی نبوده و دستی در کار است.

امام جمعه قم با بیان این که گاهی عده ای فرصت طلب سبب آشوب اقتصادی کشور می شوند، گفت: مسؤولان باید با قدرت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند و ارز را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند، وقتی دولت نرخی را تعیین کرد قاطعانه باید آن را ملاک عمل قرار دهد؛ اگر دولت می بیند افرادی در اقتصد ناکارآمد هستند  باید آنان را برکنار کرده و افراد قوی را سر کار بیاورد.

وی با اشاره به پیروزی ارزشمند ارتش سوریه بر تروریست های اشغالگر در غوطه شرقی افزود: این پیروزی بسیار مهم و شیرین بود که شهیدان گرانقدری نیز به شهادت رسیدند،  برای جلوگیری از این پیروزی دولت متجاوز آمریکا در عرصه های گوناگون توطئه و جنجال آفرینی کرد و رژیم صهیونیستی حملاتی داشت.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: ارتش سوریه هرگز در دام این حرکت های انحرافی نیفتاد و هدف اصلی خود را فراموش نکرد، این پیروزی را به دولت و ملت سوریه تبریک می گوییم و به حول قوه الهی با اتحاد ملت های اسلامی مسبب اصلی فتنه های منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را ریشه کن خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط داخلی کشور ادامه داد: امروز بیش از هر زمان نیاز به همدلی، انسجام و وحدت داریم و رمز پیروزی در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس و توطئه های دیگر وحدت بود، محور این وحدت شخص رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هستند.

امام جمعه قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب امروز با اتکا به وعده های الهی و عنایات حضرت ولیعصر(عج) و یاری مردم این رهبر الهی در برابر همه زورگویان، مستکبران و متجاوزان جهان ایستاده است، هرکس امروز با سخن، نوشته و کار خود به انسجام ملی حول محور رهبری خدشه وارد کند مورد خشم و تنفر خداوند و مردم است، ملت در برابر این وحدت شکنان و تضعیف کنندگان نظام و ورشکستگان سیاسی که همسو با دشمنان نظام شده اند قاطعانه خواهد ایستاد./1323/

ارسال نظرات