۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۱۰۸
امام جمعه موقت بیرجند:

مشکلات کشور ریشه در نظام ندارد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مشکلات کشور ریشه در نظام ندارد، گفت: باید همواره پای این نظام ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم دشمنان کمترین آسیبی را به نظام وارد کنند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به ۲۷ رجب، عید مبعث اظهار داشت: خدا بعد از نعمت آفرینش، نعمت هدایت را به بشریت داد و خداوند متعال توسط پیامبران و اولیای الهی انسان ها را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه انبیای الهی به زندگی بشر هویت و معنا دادند، گفت: اگر پیامبران و اولیای الهی نبودند بشر باید در این دنیای محدود با ناآرامی ها و سختی ها دست و پنجه نرم می کرد و در نهایت از این دنیا می رفت.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اولیای الهی امنیت، آرامش و سعادت ابدی را برای بشر تضمین کردند، با بعثت پیامبراکرم(ص) اسلام به اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب علی رغم اینکه دشمنان و دوستان ناآگاه از انحلال ارتش سخن می گفتند اما امام راحل از ارتش حمایت کردند و ارتش متحول شد و ارتش شاهنشاهی با حمایت امام راحل تبدیل به ارتش اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح خار چشم دشمنان و مایه امید ملت ایران هستند، ادامه داد: انسان ها نیاز به تربیت در حوزه های مختلف مانند اخلاقی، فقهی و حقوقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند و مربی این تربیت نیز خداوند متعال و اولیای الهی هستند.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: اگر تربیت در سایه آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) صورت نگیرد، طاغوت نفس و شیطان و مستکبران بر ما غلبه می کنند اما اگر این تربیت بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) باشد انسان از ظلمت ها نجات پیدا می کند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه یکی از ابعاد تربیت، تربیت سیاسی بر اساس آموزه های قرآن است، اظهار کرد: انسان از نظر سیاسی باید تربیت شود و بداند رابطه اش با مسؤولان و حاکمان چه نوع رابطه ای است، ارتباط با حاکمیت مانند دیگر حوزه ها بر اساس حق و عدالت و آموزه های قرآن باشد.

وی با بیان اینکه برخی از اعتراض ها در جامعه تنها دشمنان را امیدوار می کند، افزود: اگر بخواهیم در برابر حاکمیت اسلامی دست به براندازی نظام و اغتشاش بزنیم این یعنی تفریط است و با این کار نه تنها مشکلات کم نمی شود بلکه به مشکلات نیز افزوده می شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید از دولت، قوای سه گانه و مجلس اعتراض فعال و موثر و کارآمد داشته باشیم، برای رسیدن به تربیت سیاسی باید برخی از حقایق را بفهمیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه یکی از این حقایق تفکیک قائل شدن میان نظام و حاکمیت است، عنوان کرد: گاهی دشمنان می خواهند این دو مقوله از هم جدا نشود تا مشکلات حاکمیت را به نظام نسبت بدهند،‌ نظام اسلامی یعنی نقشه راه مدیریت کشور و قانون اساسی و حاکمیت نیز یعنی افرادی که نقشه راه را پیاده و قوانین را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور ریشه در نظام ندارد، بیان کرد: باید همواره پای این نظام ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم دشمنان کمترین آسیبی را به نظام وارد کنند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: برخی از حاکمان در کشور دلداده نظام و جامعه هستند و دل در گروی دشمنان ندارند اما برخی از مسؤولان و حاکمان نیز سر سفره انقلاب نشستند و با رای مردم بر کرسی ریاست تکیه زدند ولی دل در گروی عدالت ندارند و خدمت جهادی نمی کنند.

حجت الاسلام مختاری افزود: از حاکمانی که با آرمان های شهدا، امام و رهبری فاصله دارند برائت می جوییم و اینطور حاکمان در نزد مردم مقبولیت ندارند./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات