۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۶۱۱۰۶
امام جمعه تبریز:

جذب حداکثری اولویت اصلی سیاسیون نظام باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اولویت سیاسیون حفظ و گسترش چتر انقلاب برای همه‌ کسانی باشد که به اصول پایبند هستند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در تجمع بزرگ اصحاب عشق که در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد، با تأکید بر حفظ وحدت جبهه انقلابی در مقابله با دشمنان مشترک نظام، اظهار داشت: اولویت سیاسیون حفظ و گسترش چتر انقلاب برای همه‌ کسانی باشد که به اصول پایبند هستند.

وی با تأکید بر این‌که طرد افراد به بهانه‌های مختلف از خیمه انقلاب به هیچ عنوان جایز نیست و مغایر با سیاست جذب حداکثری است، خاطرنشان کرد: نباید از این موضوع غفلت کنیم که انقلاب چتری برای همه است و در عین حفظ اصول باید به فکر افرادی باشیم که شاید از این چتر دور هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی تاثیرات بسیار گسترده‌ و عمیقی در ابعاد فکری فرهنگی سیاسی ایران و منطقه غرب آسیا و جهان برجای گذاشت، تصریح کرد: این انقلاب خاستگاه فرهنگی داشت و بیش از هر حوزه‌ای قلمرو اندیشه و تفکر در جهان اسلام را متاثر و متحول ساخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد که احکام اسلام قابلیت تشکیل و اداره‌ یک حکومت مستقل، عزتمند و پویا را داراست، افزود: انقلاب اسلامی ایران الگویی مناسب برای ایجاد نظام سیاسی مردم سالار و کارآمد بوده که همین امر موجب شد دشمنان از هیچ توطئه سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در راستای براندازی انقلاب دریغ نکردند.

وی راهبرد اصلی دشمنان در مقطع کنونی را ایجاد شکاف و تهی‌سازی انقلاب از پشتوانه‌ مردمی دانست و افزود: انقلاب به مرحله‌ نوینی از تثبیت اقتدار و موقعیت خود رسیده است، تداوم حرکت در مسیر اقتدار انقلاب مستلزم توجه به آرمان‌، اهداف اساسی انقلاب و شناسایی تهدیدها در مقابله با آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یادآور شد: اتخاذ رویکرد هوشمندانه با تکیه بر آرمان گرایی و واقع‌گرایی ضرورتی مهم برای حفظ انقلاب است، حقیقت آن است که آرمان گرایی و مصلحت اندیشی مبتنی بر واقعیات صحنه‌ مقابله با دشمنان انقلاب ایجاب می‌کند در مقابل بیگانگان از همه‌ ظرفیت‌های نیروهای خود بهره ببریم.

وی با تأکید بر این‌که نظام تا جایی که مجبور نباشد با جریانی مغایر با اندیشه انقلاب برخورد نمی‌کند، اضافه کرد: اگر جریانی به دنبال معارضه با نظام باشد؛ همچنان که در هیچ جای دنیا تحمل نمی‌شود در ایران نیز نظام در دفاع از خود با او برخورد قاطع انجام می‌دهد، البته اگر جریانی برای اختلال در امنیت تلاش نکند در فعالیت و ابزار عقاید خود آزاد است.

امام جمعه تبریز با تشریح معیارهای انقلابی‌گری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: جذب حداکثری، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی، هدف گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور و حساسیت در برابر دشمن، حفظ وحدت و توجه به اندیشه‌های اساسی انقلاب از جمله معیارها است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات