۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۱۰۹۸

برگزاری جشن بزرگ مبعث از سوی جامعه قرآنی قم

استاد شعاعی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای جشن های پیامبر اسلام از برگزاری جشن بزرگ مبعث از سوی جامعه قرآنی قم خبرداد.
دکتر علی اصغر شعاعی پوستر/ عید سعید مبعث مبارک باد

استاد علی اصغر شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: یکی از مواردی که در جامعه مغفول واقع شده برگزاری باشکوه  مراسم های مرتبط با پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و در خور شأن آن حضرت است.

قاری بین المللی قرآن کریم افزود: در کشور مالزی یک ماه قبل از میلاد و جشن‌های پیامبر(ص)، کشور آماده می شود و مردم در این روز لباس‌های نو را آماده برای جشن می کنند و یکی از نکات مطرح شده از سوی برخی متسابقین مسابقات بین المللی قرآن نیز ضرورت برگزاری مراسم با شکوه برای پیامبر(ص) است.

وی فرهنگ سازی برگزاری جشن بزرگ مبعث پیامبر(ص) امری شایسته و درخور توجه دانست و ابراز داشت: از سال قبل ستادی مردمی متشکل از نهادهای مردمی و دولتی تشکیل شده است، در این راستا ان‌شاءالله روز شنبه ۲۵ فروردین ماه مصادف با روز مبعث پیامبر(ص)، ساعت ۱۸ عصر در جوار مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در چهارراه بازار قم، جامعه قرآنی این استان طی اجتماعی با شکوه  به اجرای مراسم معنوی خواهند پرداخت.

استاد شعاعی افزود: این مراسم همراه با برنامه هایی از قبیل تلاوت، مولودی‌خوانی و مدیحه سرایی با اذکار متناسب مبعث و پیامبر(ص) و حرکت به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود و در حرم مطهر جشن مبعث ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر این که برگزاری این قبیل مراسم‌ها گامی مهم در جهت نهادینه شدن و فرهنگ سازی مبعث خواهد بود، عنوان کرد: امیدواریم با فضل الهی فرهنگ بزرگداشت مبعث گسترش پیدا کند و در آینده در این ایام هفته انس با پیامبر(ص) داشته باشیم.

عضو ستاد مرکزی جشن مبعث در پایان خاطرنشان کرد: جمعی از مسئولان ستاد مرکزی ترویج جشن بزرگ محمد رسول الله(ص) متشکل از مسؤلان نهادهای قرآنی و مردمی و فعالان قرآنی و هیآت مذهبی با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده محترم حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار کردند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات