۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۰۹۷
حجت الاسلام خدری:

باید به دنبال جهانی سازی فرهنگ اهل بیت باشیم

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه به عنوان پیرو امام کاظم(ع) باید جهانی بیندیشیم و همتمان به اندازه برگزاری یک مراسم نباشد، گفت: باید به دنبال جهانی سازی فرهنگ اهل بیت باشیم و به این صورت زمینه ساز حکومتی باشیم که قرار است فرهنگ ناب الهی و انسانی اهل بیت را در سراسر جهان پیاده سازد.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در مراسم شهادت حسینیه امام کاظم(ع) چغادک گفت: مهمترین صفت و فضیلتی که با شنیدن نام امام کاظم(ع) با آن مواجه می شویم "کظم غیظ و فروخوردن خشم" در هنگام عصبانیت است و این نشان می دهد که در موارد زیادی عده‌ای باعث رنجش و ناراحتی آن امام عزیز می شدند ولی ایشان تحمل می کردند و خشم و عصبانیت خود را مدیریت می کردند.

امام جمعه چغادک افزود: ما به عنوان پیرو و محب امام کاظم(ع) باید یاد بگیریم که در هنگام عصبانیت و ناراحتی، مانند آن حضرت عمل کنیم اما اگر در موارد بسیاری نتوانیم اخلاق خود را به اهلبیت(ع) نزدیک کنیم و مخصوصاً در هنگام عصبانیت نتوانیم کشتی متلاطم وجودمان را به خوبی رهبری کنیم پس نخواهیم توانست پیرو خوبی برای اهلبیت(ع) باشیم.

وی بیان داشت: ائمه ما جهانی می اندیشند و در پی برنامه‌ریزی برای کل جهان بودند. این مسأله در جواب امام کاظم(ع) به سؤال هارون الرشید در مورد قضیه فدک روشن می شود؛ هارون ادعا کرد که قصد واگذاری فدک به اهلبیت(ع) دارد و از امام کاظم(ع) خواست حد و حدود آن را مشخص کند؛ امام فرمود: حد اول آن عدن، حد دوم سمرقند، حد سوم افریقا و حد چهارم بحر خزر و منطقه ارامنه است؛ این پاسخ باعث تعجب هارون شد ولی امام با این جواب از اصل قضیه فدک رمزگشایی کرد و نشان داد که فدک یک قطعه زمین نیست، بلکه قلمرو یک حکومت است که در آغاز اسلام محدود به مدینه و چند منطقه دیگر بود ولی تا زمان امام کاظم دامنه آن افزایش قابل توجهی یافته است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه به عنوان پیرو امام کاظم (ع) باید جهانی بیاندیشیم و همتمان به اندازه برگزاری یک مراسم نباشد گفت: باید به دنبال جهانی سازی فرهنگ اهلبیت باشیم و به این صورت زمینه ساز حکومتی باشیم که قرار است فرهنگ ناب الهی و انسانی اهلبیت را در سراسر جهان پیاده سازد./833/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات