۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۱۰۹۲

رقابت هزار و ۱۰۰ طلبه در آزمون مشترک مراکز و مدارس فقهی حوزه

آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه با حضور داوطلبان به صورت همزمان در قم و هفت شهر کشور برگزار شد.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون مشترک جمعی از مراکز و مدارس فقهی حوزه پیش از ظهر امروز با حضور داوطلبان ورود به این مراکز در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

در این آزمون که به غیر از قم در هفت شهر کشور شامل مشهد، تهران، شیراز، اهواز، اصفهان، بابل و مراغه نیز برگزار می شود، بیش از یک هزار و صد نفر شرکت داشتند که از این تعداد حدود 750 نفر شهر قم را به عنوان حوزه امتحانی خود برگزیده اند.

افرادی که در آزمون کتبی ملاک های لازم را کسب کرده باشند به مصاحبه علمی شفاهی در مراکز دعوت می شوند تا دوره سطح عالی خود را در این مراکز آغاز کنند.

گزارش رسا از برگزاری این آزمون حاکی از عدم حضور تعدادی از ثبت نام کنندگان و تأخیر در حضور برخی طلاب دیگر بود که البته در روند اجرایی این آزمون خللی وارد نمی کرد.

همچنین سخنران ویژه این همایش که قرار بود آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی مدیریت حوزهٔ علمیهٔ قم و عضو برجستهٔ جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم باشد که به دلیل مشکلات به وجود آمده ایشان در این جلسه حاضر نشدند.

یادآور می شود، طبق اعلام مسؤولان برگزاری آزمون مشترک مراکز فقهی در کارگروه مدیران، یک کارگروه علمی برای رسیدن به استاندارهای لازم تعریف شده است که پنج عضو دارد و این گروه سؤالات را تنظیم می‌کنند؛ از سوی دیگر یک کارگروه اجرایی برای برگزاری امتحان تعریف شده است که سه مجموعه، متصدی کارهای اجرایی این بحث هستند.

گفتنی است، مدرسه علمیه شهیدین، مدرسه فقهی اهل بیت(ع)، مدرس عالی فقه صاحب الزمان اصفهان، مرکز فقهی امام علی(ع)، مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)، مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، مدرسه عالی فقه دارالهدی، مدرسه علمیه سطح عالی ولی امر(عج)، مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(ص)، مدرسه تخصصی فقه و اصول امام رضا(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی عالم آل محمد(عج) تهران از جمله مدارس و مراکزی هستند که آزمون ورودی را به صورت مشترک برگزار می کنند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات