۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۰۸۶
امام جمعه تبریز:

مسؤولان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی اهتمام داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اکنون بسیاری از مساکن روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی ناامن هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر پنجشنبه در دیدار کارکنان بنیاد مسکن استان اظهار داشت: بنیاد مسکن جلوه دیگری از برکات انقلاب اسلامی در زمینه رسیدگی به بهبود وضعیت معیشت مستضعفان و محرومان جامعه است.

وی با بیان این‌که بنیاد مسکن با کمک‌های مردمی از بدو پیروزی انقلاب توانسته غبار محرومیت در حوزه مسکن را از پیشانی بسیاری از مناطق محروم بزداید، خاطرنشان کرد: وظایف این نهاد انقلابی بر اساس نگاه بلند نظام اسلامی و صراحت قانون اساسی ایجاد سر پناه و مسکن سازی برای محرومان است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مهمترین هدف تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث سرپناه برای محرومان با همت دولت و مشارکت خیران است، افزود: کیفی سازی و استحکام بخشی واحدهای مسکونی ساخته شده باید در اولویت قرار گیرد، هم اکنون بسیاری از مساکن روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی ناامن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان و آسیب دیدگان حوادث مختلف، کاری جهادی، عبادتی است که اجر دنیوی و اخروی دارد، گفت: امام راحل با افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس نهاد ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزم نظام اسلامی را برای خدمت رسانی به مردم و ضرورت رفع مشکلات جامعه در حوزه مسکن به همگان متذکر شد.

وی گفت: بعد از گذشت ۴ دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان مشکلات در حوزه مسکن از جمله دغدغه های اقشار مختلف جامعه است، اما می‌توان با عزمی جدی مسؤولان بنیاد مسکن، مشارکت مردمی و خیران این حوزه در جهت رفع نیازهای عمومی موثر واقع شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار مشارکت عمومی مردم به ویژه خیرین در پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد و تصریح کرد: حساب ۱۰۰ یک میراث گرانقدر و ارزشمند از امام راحل است و مسئولان بنیاد مسکن با همراهی مردم و خیران در جهت احیای آن گام های موثر بردارند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات