۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۰۷۲
با سخنرانی حجت الاسلام مومنی؛

گردهمایی عزاداران امام موسی بن جعفر در حرم رضوی برگزار شد

گردهمایی عزاداران امام موسی بن جعفر(ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم رضوی و با سخنرانی حجت الاسلام مومنی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زائران هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت عصر امروز با گردهمایی در صحن انقلاب بارگاه رضوی به عزاداری شهادت امام کاظم(ع) پرداختند.

این مراسم با حضور هیئات مذهبی سراسر کشور و با مداحی ذاکران اهل بیت و سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی به شکوه و جلوه خاصی رسیده بود به طوری که ساعاتی قبل از نماز مغرب درهای صحن انقلاب به دلیل حضور پرشور عزاداران بسته شده بود.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که امام کاظم(ع) سه ویژگی محبت و تمسک به اهل بیت عصت و طهارت ثابت قدم بودن در پیروی از ائمه اطهار و دشمنی با دشمن اهل بیت عصمت و طهارت را لازم می دانند سخنان خود را آغاز کرد.

وی افزود: این سه ویژگی برای مومنان در زمان غیبت لازم است و کسانی که این سه ویژگی را داشته باشند در راه اهل بیت عصمت و طهارت قرار می گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: مدعیان ایمان و تقوا زیاد هستند اما باید دید ویژگی هایی که اهل بیت(ع) نقل می کنند در آن ها وجود دارد یا نه که اگر این سه ویژگی را انسان داشت این خصایص انسان را به قله سعادت می رساند و کمال دنیوی و اخروی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

این استاد اخلاق درخصوص کسب محبت ائمه اطهار خاطرنشان کرد: برای کسب محبت ابتدا باید نسبت به امام معرفت داشت و معرفت به ائمه اطهار انسان را به مقام والای عبودیت و توحید محوری می رساند.

حجت الاسلام مومنی به دومین ویژگی مومنان اشاره و ابراز کرد: مومنان واقعی در پیروی از اهل بیت اطهار باید ثابت قدم باشند و در این مسیر خسته نشوند و به مسیر خود ادامه دهند چرا که اهل ایمان در عمل به واجبات و ترک محرمات صبر را سرلوحه رفتاری خود قرار می دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: انجام گناه، ترویج بی حیایی، ربا خواری و حرم خواری از مصادیق دشمنی با اهل بیت عصمت و طهارت است که مومن واقعی با این مصادیق به دشمنی خواهد پرداخت و خود را از انجام این گناهان برحذر می دارد./۸۶۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات