۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۶۱۰۶۹
معاون پرورشی و فرهنگي وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

فعالیت تبلیغی ۱۷ هزار روحانی در آموزش و پرورش

کریمی از فعالیت تبلیغی ۱۷ هزار روحانی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مدارس دارای روحانی مستقر ۱۱۵ درصد نسبت به سال های قبل رشد داشته و در ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه روحانی مستقر داریم.
علیرضا کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا کریمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش برای تکمیل برنامه درس ملی گفت: امسال در گفتمان هایی که تولید کردیم توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت به عنوان اولویت نخست حوزه فرهنگی و پرورشی اعلام شده است.

وی افزود: راهبردها و راهکارهایی نیز برای تحقق این گفتمان ها برنامه ریزی شده است، برای این که بتوانیم به تکمل برنامه های درس ملی کمک کنیم در دو قسمت برنامه ریزی کردیم، در بخش نخست تلاش کردیم که استعدادهای برتر در حوزه های قرآن، عترت، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در قالب مسابقات قرآنی شناسایی و زمینه رشد و شکوفایی آنان را فراهم کنیم.

کریمی با بیان این که این برنامه در 5 سطح مدرسه، منطقه، استانی، ملی و بین المللی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بیش از 7 میلیون دانش آموز در این مسابقات شرکت می کنند که محصولات خوبی تاکنون در این بخش به جامعه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بخش مهم تر از کشف استعدادها، برنامه ریزی برای توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن، فرهنگ اقامه نماز، آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و آشنایی با ائمه اطهار(ع) است که طراحی کردیم، برای این که بتوانیم به توسعه و تعمیق این موارد کمک کنیم دارالقرآن هایی را تأسیس کردیم و حدود 750 دارالقرآن در مناطق راه اندازی شده که بیش از 3 میلیون دانش آموز مخاطب دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس تخصصی قرآنی برای مناطقی که دسترسی به دارالقرآن ندارند راه اندازی شده است، ابراز داشت: 3 هزار مدرسه تخصصی قرآن به صورت ویژه فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده تولید محتوا است، حدود 63 عنوان کتاب متناسبت با سطح دانش آموزان در مقاطع گوناگون تولید و به تعداد 6 میلیون نسخه چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: جلسات استماع تحت عنوان الگوی تلاوت در مدارس و ادارات برگزار می شود، تشکیل هیأت های مذهبی از دیگر فعالیت ها است که 572 هیأت مذهبی در سطح مدارس راه اندازی شده است؛ همچنین برنامه ای نمادین در دهه اول محرم به عنوان احلی من العسل برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: جلسات گفتمان های دینی و گفتمان های مهدویت در مدارس برگزار می شود و که تاکنون 54 هزار جلسه در این زمینه گفتمان های دینی برگزار شده است و 138 هزار گفتمان مهدویت نیز تشکیل شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش در بحث امر به معروف و نهی از منکر شبکه یاوران معروف را در مدارس راه اندازی کرده که بازتاب خوبی داشته است، همچنین نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب برای 10 میلیون حافظ طراحی شده است که حدود 6 میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند.

وی افزود: یک میلیون و 200 هزار دانش آموز از یک تا حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی داریم، برنامه جشن تکلیف در تمام مدارس کشور برگزار می شود، این برنامه ها در راستای توسعه و تعمیق باورهای دینی است.

کریمی با بیان این که سعی بر استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه های علمیه داریم، اظهار داشت: 17 هزار مبلغ روحانی در آموزش و پرورش فعالیت دارند، همچنین طرح سرباز طلبه برای نخستین بار در آموزش و پرورش اجرایی می شود که می توانند به عنوان مربیان تربیتی باشند، مدارس دارای روحانی مستقر 115 درصد نسبت به سال های قبل رشد داشته و در 3 هزار و 800 مدرسه روحانی مستقر داریم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات